طرح انتقال ده‌ها هزار دلار از آمریکا به دفتر خامنه‌ای؛ متهمان اعتراف کردند

متهمان، از طریق دوستان، اعضای خانواده و دیگر بستگان ده‌ها هزار دلار را از آمریکا به ایران انتقال دادند

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی

وزارت دادگستری ایالات متحده، روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت از اعتراف مزمل زیدی و عاصم مجتبی نقوی، دو شهروند هیوستون تگزاس به توطئه برای نقض تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی و انتقال ده‌ها هزار دلار به ایران از جمله به بیت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

بنابر اسناد دادگاه، زیدی در سال ۲۰۱۸ از چند مجتهد مجوز جمع‌آوری خمس از مسلمانان را دریافت کرده بود. او به همراه نقوی بین دسامبر ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ مبالغی را با ادعای ارسال کمک به قربانیان جنگ در یمن جمع‌آوری کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این دو از طریق دوستان، اعضای خانواده و دیگر بستگان ده‌ها هزار دلار را از آمریکا به ایران انتقال دادند. آن‌ها با هدف پیشگیری از دخالت ماموران مرزی ایالات متحده، از هر نفر خواستند که کمتر از ۱۰ هزار دلار انتقال دهد.

براساس گزارش خزانه‌داری آمریکا، این دو متهم، پول‌ها را از طریق زائرانی که به عراق سفر می‌کردند به ایران و دفتر رهبر جمهوری اسلامی انتقال می‌دادند. آنها فقط در یک مورد با استفاده از گروهی ۲۵ نفره، مبالغی را به بیت علی خامنه‌ای منتقل کردند.

زیدی و نقوی در ۱۸ اوت ۲۰۲۰ در نتیجه این فعالیت‌ها بازداشت شدند. هر دو متهم به جرم خود اعتراف کرده و قرار است حکم زیدی در ۱۳ اوت و حکم نقوی در اول اکتبر صادر شود.

بیشتر از اقتصاد