درخشش مد فاخر هندی در ضیافت آمبانی

صنعت مد هند به عنوان یکی از سریع‌ترین صنایع در حال رشد جهان به خاطر خلاقیت، تنوع و پایداری شهرت جهانی پیدا کرده است

از راست به چپ: نیتا آمبانی، پریسیلا چان، مارک زاکربرگ و ایوانکا ترامپ در جشن‌های پیش از عروسی آنانت آمبانی-AFP-Instagram/ivankatrump-nmacc.india

جشن‌های باشکوه پیش از عروسی آنانت آمبانی، جوان‌ترین فرزند میلیاردر هندی، موکش آمبانی، که از اول تا سوم مارس در گجرات هند و در شهر جام‌نگر برگزار شد، دریچه‌ای جدید را به مد و فرهنگ هندی باز کرد.

نمایان شدن افراد سرشناسی چون مارک زاکربرگ، بیل گیتس، ایوانکا ترامپ و دیگران در پوشش‌های سنتی و فاخر هندی تنوع و زیبایی فرهنگی این سرزمین را بار دیگر به چشم جهانیان آورد.

مد هند تاریخچه‌ای با سابقه‌ای کهن و پرفرازونشیب دارد که به دوران باستان بازمی‌گردد. لباس‌های سنتی هندی، با طرح‌ها و الگوهای متنوع و زیبا، نشان‌دهنده فرهنگ و سنت‌های گذشته و کنونی این ملت است. استفاده از رنگ‌های چشمگیر، الگوهای پیچ‌درپیچ و تزیینات کاردست باعث می‌شود که هر قطعه لباس هندی به یک اثر هنری بدل شود، که در لباس‌ مهمانان این عروسی هم به وضوح دیده می‌شد.

صنعت مد هند به‌سرعت درحال رشد است که به‌دلیل خلاقیت، تنوع و ثباتی که دارد شهرت جهانی پیدا کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روزنامه تایمز هند نوشت که انتظار می‌رود بازار مد هند با نرخ رشد مرکب سالانه ۱۱-۱۲ درصدی رشد کند و تا سال ۲۰۲۵ به ۱۱۵ تا ۱۲۵ میلیارد دلار برسد.

مد هند با توجه به پایایی و حفظ محیط زیست و تکیه بر تجارت الکترونیک و فراگیری که افراد بزرگ‌سایز، تراجنسیتی و ناتوان را نیز دربر می‌گیرد، بازاری تازه‌نفس با تاکید بر مولفه‌های روز دنیا است که می‌تواند جایگاه مهمی در صنعت مد غربی پیدا کند.

در میان طراحان مطرح هندی، نام دو طراح بیش از دیگران با این مهمانی مجلل گره خورده بود. مانیش مالهوترا و راهول میشرا.

مانیش مالهوترا که لباس‌های زوج جوان، رادیکا مرچنت و آنانت آمبانی، مادر و خواهر داماد، نیتا و ایشا آمبانی، خانواده ایوانکا ترامپ و تعدادی دیگر را طراحی کرده بود، برترین طراح هند شناخته می‌شود.

مالهوترا در طراحی‌های خود ضمن استفاده از زرق‌وبرق بسیار، عناصر سنتی را به کار می‌گیرد و پیچ‌وتاب خاص خود را به آنها می‌دهد. او طراحی است که به بازی با رنگ‌ها و برش‌های خاص معروف است.
طراح دیگر راهول میشرا نیز لباس‌هایی از جدیدترین مجموعه خود را، که در ژانویه امسال در هفته مد فاخر پاریس به نمایش درآمد، برای زاکربرگ و همسرش برگزید.


میشرا نخستین طراح لباس‌های فاخر یا کوتور(Couture) هندی است و از سال ۲۰۲۰ در برنامه رسمی هفته مد فاخر پاریس حضور داشته است.

صابیاساچی (Sabyasachi)، تارون تاهیلیانی (Tarun Tahiliani)، ابوجانی سندیپ خسلا (Abu Jani Sandeep Khosla) و گوراو گوپتا (Gaurav Gupta) طراحان مشهور دیگری بودند که آثارشان بر تن مهمانان دیده ‌می‌شد.
موضوع جشن‌های مختلف این رویداد نیازمند انواع لباس‌های سنتی هندی بود اما باید دید در ماه ژوییه که عروسی این زوج برگزار خواهد شد لباس‌ها بیشتر از کوتور هندی انتخاب می‌شوند یا از پاریس.

بیشتر از مُد و زیبایی