سبک فرش قرمز شانس اول بهترین بازیگر زن اسکار

گلادستون در طول فصل جوایز از هر فرصتی برای نمایش هنر طراحان و هنرمندان بومی آمریکایی استفاده کرد

لیلی گلادستون در پیراهن ولنتینو و گوشواره‌هایی از یک هنرمند بومی در مراسم جوایز منتخب منتقدان ۲۰۲۴-Matt Winkelmeyer/Getty Images via AFP

لیلی گلادستون، پس از نقش‌آفرینی در فیلم «قاتلان ماه کامل» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی که ماجرای واقعی قتل‌های سریالی اعضای قبیله «اوسیج» را در دهه ۱۹۲۰ به تصویر می‌کشد، در حالی یکی از نامزدهای اصلی دریافت جایزه بهترین بازیگر زن اسکار است که یک اتفاق تاریخی را رقم زده است. گلادستون اکنون اولین ستاره بومی آمریکایی است که تا به حال در یکی از بخش‌های اصلی نامزد شده است. چیزی که به گفته خودش در گفت‌وگو با نیویورک تایمز، مطمئن نبود در زندگی حرفه‌ایش ببیند «امیدوارم که این [موضوع] به این معنی باشد که مردم بیشتر به این داستان‌های تاریخی توجه کنند و از آن‌ها یاد بگیرند.»

علاوه بر موفقیت تاریخی، این بازیگر سبک فرش قرمز مخصوص خودش را دارد که با انبوه جوایزی که گرفته و مهم‌ترین جایزه احتمالی پیش رو، منطبق است. به گزارش نشریه ووگ، گلادستون در طول فصل جوایز، هر مرحله را با نیت واضحی طی کرد. چه در گلدن گلوب، جایی که به‌عنوان برنده سخنرانی قدرتمندی را ارائه کرد، چه در جشن پرستاره موزه آکادمی، گلادستون از لحظه‌های حضور در کانون توجه برای جلب نظر و حمایت از طراحان بومی در جامعه خود استفاده کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او با همکاری جیسون رامبرت، طراح سبک، رویکرد متفکرانه خود را برای فرش قرمز از جشنواره فیلم کن سال گذشته آغاز کرد. این ستاره برای اولین نمایش فیلم قاتلان ماه کامل، لباس گلدار ولنتینویی پوشید و سبک خود را با یک جفت گوشواره بلند دو طبقه اثر جیمی اوکوما، طراح بومی، تکمیل کرد.

بعدا در همان هفته، او برای عکس‌های رسمی فیلم، یک شنل شانل مشکی پوشید که با یک جفت گوشواره مهره‌دار آبشاری شلبی لی گورمن تزیین شده بود. جواهرات انتخابی او، از جمله گردنبند مسی ساخت جنیفر یونگر در مهمانی بعد از مراسم کن، نشانه‌ای شیک از میراث خودش بود.


گلادستون در طول فصل جوایز به‌طور گسترده از طرح‌های هنرمندان بومی استفاده کرده است. در رویداد «Time100 Next» در نیویورک، او یک لباس چاپی از نشان تجاری بومی «طرح‌های واگن سوزان» (Burning Wagon Designs) را با کت هرمس و گوشواره‌های جنیفر یانگر هماهنگ کرد و لباس و شنل ولنتینو را در مراسم گلدن گلوب با گوشواره‌های مهره‌ای لنیس اوماسو، هنرمند بومی تکمیل کرد.

رویکرد گلادستون به پوشیدن لباس‌ها و تکه‌هایی از هنرمندان بومی، با توجه به حضور کمرنگ آن‌ها روی فرش قرمز‌ها، قابل ستایش است. آنچه او می‌پوشد فقط فرصتی برای لباس پوشیدن و یک ارائه فانتری مد نیست، بلکه او به نیاز هنرمندان بومی برای بیشتر گنجانده‌ شدن در این فضاها اشاره می‌کند، همان‌طور که نامزدی جایزه اسکار خودش نیز چنین موضوعی را برجسته کرده است.

اینک که کمتر از دو هفته تا اهدای جوایز اسکار زمان باقی مانده است، نگاهی می‌اندازیم به برخی از برجسته‌ترین سبک‌ها گلادستون در رویدادهای مختلف هنری تا به امروز.

 

 

 

 

بیشتر از مُد و زیبایی