جلوه‌های مد و زیبایی در استقبال پرشکوه سوئد از مکرون

خانواده سلطنتی سوئد برای خوش‌آمدگویی ضیافت شام مجللی در کاخ استکلهم ترتیب داد و همه اعضای خانواده، به رسمی‌ترین شکل ممکن با تاج و نشان‌ و حمایل‌های دولتی حضور یافتند

از راست به چپ: شاه کارل گوستاف شانزدهم، امانوئل مکرون، بریژیت مکرون، و ملکه سیلویا-Ludovic MARIN / AFP

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه و همسر شیک‌پوش او بریژیت در سفر دو روزه به سوئد، مورد استقبال گرم خانواده سلطنتی این کشور قرار گرفتند. هواپیمای حامل این زوج روز سه‌شنبه، ۳۰ ژانویه، در پایتخت استکهلم به زمین نشست. مکرون در بدو ورود با شاه کارل گوستاف شانزدهم و نخست‌وزیر سوئد، اولف کریسترسون، ملاقات کرد و پس از سان دیدن از گارد سلطنتی به همراه پادشاه، به کاخ بازگشتند، جایی که ملکه سیلویا، شاهدخت ویکتوریا و شاهزاده کارل فیلیپ به آنها پیوستند. شاهزاده دانیل و شاهدخت سوفیا، همسر او نیز در این مراسم حضور داشتند.

غروب همان روز، خانواده سلطنتی سوئد ضیافت شام دولتی مجللی در کاخ استکلهم برای خوش‌آمدگویی به امانوئل مکرون و همسرش ترتیب داد و همه اعضای خانواده سلطنتی سوئد، به رسمی‌ترین شکل ممکن با تاج و نشان‌ و حمایل‌های دولتی حضور یافتند.

شاهدخت ولیعهد، ویکتوریای ۴۶ ساله، در حالی دست در دست شوهرش، شاهزاده دانیل به مهمانی وارد شد که پیراهن مجلسی از نشان تجاری نام‌آشنای سوئدی «اچ‌اند‌ام» (H&M) به تن داشت. پیراهن تک شانه شاهدخت ویکتوریا با گلدوزی‌های براق را اچ‌اندام اولین بار برای مراسم جایزه نوبل در سال ۲۰۱۶ برای او طراحی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگر چه ملکه آینده سوئد یکی از طرفداران پروپاقرص این نشان تجاری زنجیره‌ای است، اما «اچ‌اندام» روزگار خوشی را سپری نمی‌کند. به گزارش خبرگزاری رویترز، این نشان تجاری روز چهارشنبه، ۳۱ ژانویه به دنبال افت ۱۲ درصدی سهام و چهار درصدی فروش در ماه‌های دسامبر و ژانویه، نسبت به سال قبل، تغییرات بزرگی در سطح مدیریت داشت.

سبک ولیعهد ویکتوریا را یک تاج طلا و الماس خیره‌کننده، گوشواره‌های الماس و کیف دستی کوچک فلزی تکمیل می‌کرد.

در همین حال، بریژیت مکرون که به ملکه سبک و پوشش معروف است، یک پیراهن آبی راسته پوشیده بود که با پولک‌هایی دور یقه و کمر تزیین شده بود. بریژیت برای زیورآلات یک جفت گوشواره الماس به گوش آویخته بود.


ملکه سیلویا برای این رویداد به سراغ طراح مد فاخر آلمانی، جورج ات آرند (Georg et Arend) رفت و پیراهن بنفش رنگی از این خانه مد به تن کرد. او برای تکمیل سبک خود کیف دستی کوچکی از جودیت لیبر (Judith Leiber) به دست گرفت و کفش‌های پاشنه‌دار از جیمی چو Jimmy Choo را پوشید.

شاهدخت سوفیا، عروس خانواده سلطنتی سوئد نیز به همراه همسرش شاهزاده کارل فیلیپ در حالی به کاخ وارد شد که پیراهن شامپاینی رنگی از طراح سوئدی، لارس والین (Lars Wallin) پوشیده بود که بالای سینه و آستین‌های آن با پارچه توری همرنگ کار شده بود.

سبک سوفیا را کفش‌های پاشنه‌دار کرم‌رنگ از شارلوت المپیا دلال (Charlotte Olympia Dellal) و کیف دستی نقره‌ای کریستین لوبوتان (Christian Louboutin) تکمیل می‌کرد.

این اولین سفر رییس جمهوری فرانسه از زمان ژاک شیراک در سال ۲۰۰۰ به سوئد بود. مکرون قرار بود در اکتبر ۲۰۲۳ به سوئد سفر کند، اما به دلیل تشدید جنگ غزه مجبور شد آن را به تعویق بیاندازد.

بیشتر از مُد و زیبایی