ترفندهای زیبایی زنان فرانسوی برای دستیابی به جذابیت طبیعی

زنان فرانسوی زیبایی طبیعی را می‌پسندند و از هرچیزی که ظاهر آن‌ها را مصنوعی کند پرهیز می‌کنند

لئا سیدو بازیگر فرانسوی در جشنواره فیلم سزار در سال ۲۰۲۲ -Geoffroy VAN DER HASSELT / AFP

زنان در هر کشوری رازهای خاص خود را برای زیبایی و جوان‌ ماندن دارند، اما زنان فرانسوی به جذابیت طبیعی خود معروف‌اند. البته هیچ نکته‌ جهانشمولی در این زمینه وجود ندارد که بتواند به همه کمک کند، اما زنان قرانسوی قطعا ترفندها و عادت‌های مفیدی دارند که به آن‌ها کمک می‌کند در هر سنی جذاب بمانند.

وبسایت «سمت روشن» (Bright Side) در مقاله‌ای رازهای زیبایی‌ای که زنان فرانسوی از آن‌ها پیروی می‌کنند تا به صورت طبیعی جذاب باشند، بررسی کرده است که در ادامه می‌خوانیم:

 از محصولات آرایشی سایه‌روشن‌ساز صورت استفاده نمی‌کنند


زنان فرانسوی استفاده از محصول آرایشی سایه‌روشن‌ساز (کانتور) را دوست ندارند، زیرا ویژگی‌های طبیعی صورت را پنهان می‌کند و غیرطبیعی به نظر می‌رسد. چیزی که آن‌ها دوست دارند، کمی برنزه‌کننده روی گونه‌ها است تا ظاهری شاداب و براق داشته باشند.

بی‌نقص بودن اولویت آن‌ها نیست


اگر نگاه دقیق‌تری به زنان فرانسوی و سبک آن‌ها بیندازید، متوجه می‌شوید که تقریبا همه آن‌ها کمی آشفتگی را ترجیح می‌دهند. این موضوع ممکن است در موهایشان مشخص باشد یا نحوه دوخت لباسشان، یا زیورآلاتی که استفاده می‌کنند.
به این صورت، طبیعی و رها به نظر می‌رسند؛ گویی هیچ کار خاصی برای زیبایی انجام نداده‌اند.

 لب‌های قرمز را ترجیح می‌دهند


همواره می‌توانید با استفاده از رژ لب قرمز ظاهر خود را زیباتر کنید. زنان پاریسی کاملا در این‌باره متقاعد شده‌اند: مهم نیست که سبک شما چیست، می‌توانید شلوار جین پاره و تی‌شرت یا لباسی با کلاه بزرگ بپوشید، اما اضافه کردن رژ لب قرمز بلافاصله هر ظاهری را زیبا می‌کند.

 ناخن‌هایشان را به سبک فرانسوی مانیکور نمی‌کنند


ناخن‌های زنان فرانسوی واقعی هیچ‌گاه «مانییکور عالی» ندارند که درست کردنشان چندین ساعت طول بکشد؛ زیرا حامل این پیام خواهد بود که زمان و پول زیادی را صرف چیزی بسیار کوچک کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


زنان پاریسی فکر می‌کنند که این کار غیرضروری است، زیرا زیبا به دنیا آمده‌اند و قرار نیست ساعت‌ها وقتشان را صرف چیزهای پیش‌پا‌افتاده کنند. بنابراین، محبوب‌ترین مدل ناخن برای خانم‌های فرانسوی، ناخن‌های کوتاه با لاک شفاف یا بدون لاک است. این امر درباره پدیکور (آراستن ناخن‌های پا) نیز صادق است.

 از یک روال منظم مراقبت از مو پیروی می‌کنند


زنان فرانسوی برای سلامتی موهای خود، ترجیح می‌دهند هر روز از ابزارهای حرارتی مثل سشوار یا اتوی مو برای صاف کردن موها استفاده نکنند. در عوض، از محصولات گرانقیمت مو استفاده می‌کنند. اغلب آن‌ها ماسک‌ موی محبوب خود و روغن مخصوص برای موهایشان، و نیز یک برس موی خوب دارند که از مواد طبیعی ساخته شده است.

این کاری است که در فرانسه با موها می‌کنند: می‌شویند و می‌گذارند بدون سشوار خشک شود، و فردای آن روز که مو نرم‌تر شده است، به آن حالت می‌دهند.

 کیف آرایششان پر از محصولات آرایشی نیست


زنان فرانسوی فقط دو رژ لب دارند: یکی رنگ طبیعی لبشان، و دیگری قرمز برای گذراندن شب یا روزی عالی.
آن‌ها از کرم‌پودر‌های سبک برای شفافیت پوستشان استفاده می‌کنند، اما آن را هر یک ساعت یک‌بار تجدید نمی‌کنند؛ بیشتر به این دلیل که نمی‌خواهند چهره‌ای شبیه گچ دیوار پیدا کنند. به عقیده آن‌ها پوست سالم قرار است فقط کمی بدرخشد. آن‌ها این را زیبا و طبیعی می‌دانند.
آن‌ها برای آرایش چشم نیز فقط کمی ریمل می‌زنند. برای رویدادی شبانه نیز ممکن است کمی سایه‌چشم دودی به صورت نامنظم اضافه کنند. اما همچنان به عنصر آشفتگی و ناقص بودن وفادار می‌مانند.

بنابراین، محصولات موجود در کیف آرایش یک خانم فرانسوی عبارتند از: یک کرم‌پودر خوب، یک پودر کمی درخشان، یک ریمل، یک خط چشم و دو رژ لب.

 پول خوبی برای کوتاه کردن موهایشان می‌پردازند


زنان فرانسوی از یک چیز مطمئن‌اند: می‌توان همواره لباس‌های ارزان پوشید و کسی متوجه نشود، اما کافی است یک بار موهایتان را جای ارزانی کوتاه کنید تا ظاهرتان کاملا خراب شود. به همین دلیل است که حاظرند به آرایشگری خوب، پول زیادی بپردازند و سال‌ها به همان آرایشگر رجوع کنند.

همچنین، از نظر آن‌ها مدل موی خوب هم نیاز به اصلاح ندارد، بنابراین لازم نیست هر روز موهای خود را حالت دهند؛ مگر در مواقع خاص.

 روال زیبایی ساده‌ای دارند


اگر صرفا یک چیز باشد که زن فرانسوی واقعا به آن نیاز دارد، لوازم بهداشتی گرانقیمتی مانند پاک‌کننده خوب صورت، کرم مرطوب‌کننده و ضدآفتاب است. به این فهرست روغن‌های مختلف بدن و مو را هم اضافه کنید.

در فرانسه زنان به اصل «کمترین، بیشترین است» معتقدند. آن‌ها از محصولات آرایشی محدود، اما گرانقیمت استفاده می‌کنند.
بنابراین، وقتی در همه دنیا مد لایه‌برداری پوست حسابی داغ است، زنان فرانسوی ترجیح می‌دهند از ماسک‌های مختلف که پوست را بازسازی و جوان‌سازی می‌کنند، استفاده کنند.

 فرم ابروهایشان را طبیعی نگه می‌دارند


شما هرگز یک زن فرانسوی واقعی را نخواهید دید که آرایش ابروی سنگین داشته باشد و رنگ آن به صورت غیرطبیعی تیره باشد. در عوض، آن‌ها به خوبی از ابروهای خود مراقبت می‌کنند و سعی می‌کنند آن‌ها را سالم، پهن و پرپشت نگه دارند.

هرچند ممکن است گاهی کمی ابروهای خود را با مداد آرایش کنند، اغلب اوقات حتی همین کار را هم نمی‌کنند، بلکه با کمی ژل ابرو آن‌ها را مرتب نگه‌می‌دارند.

 رژیم نمی‌گیرند


هیچ زن فرانسوی که ذهن و روحیه سالمی داشته باشد، رژیم غذایی لاغری در پیش نمی‌گیرد. آن‌ها کاملا مطمئن‌اند که اثر کوتاه‌مدت کمبود کالری نه‌تنها ارزش تلاش ندارد، بلکه به دلیل [منجر شدن به] کمبود ویتامین‌ها [در بدن] به پوست آسیب می‌رساند.
برای آن‌ها راز اصلی داشتن اندامی زیبا، کم خوردن است. آن‌ها هرچه بخواهند می‌خورند، اما نه به مقدار زیاد، و هنگامی که احساس سیری می‌کنند، دست از غذا خوردن می‌کشند و خود را مجبور نمی‌کنند که آن وعده غذایی را تمام کنند.
با این حال، زنان فرانسوی می‌کوشند از مصرف بیش از حد مواد قندی در رژیم غذایی خود اجتناب کنند، زیرا به پوست آسیب می‌رساند. اما از غذاهایی با چربی زیاد نمی‌ترسند.

 خود را هرگونه باشند، با عیب‌ونقص‌های خود می‌پذیرند

زنان فرانسوی به‌ندرت از خدمات جراحی پلاستیک استفاده می‌کنند. خیلی بعید است در پاریس با یک بازیگر یا مدل یا بلاگر مد ملاقات کنید که بینی، گونه یا لب‌های مصنوعی داشته باشد.
زنان فرانسوی یاد می‌گیرند که خودشان را هر جور باشند، با عیوب ظاهری و همه زوایای مختلف، بپذیرند. این است آنچه آن‌ها را بسیار متفاوت و زنده جلوه می‌دهد.

بیشتر از مُد و زیبایی