تجاوز جنسی و قتل دختربچه ۱۰ ساله در نیمروز

دو منبع محلی در نیمروز به ایندیپندنت فارسی گفتند که خانواده دختر خواستار مجازات سنگین عامل این تجاوزند

شهر زرنج، مرکز استان نیمروزــ ارسالی ایندیپندنت فارسی

منابع محلی در استان نیمروز به ایندیپندنت فارسی گفتند که روز پنجشنبه، ۱۴ دی، در شهر زرنج، مرکز این استان، یک مرد پس از تجاوز به دختری ۱۰ ساله، او را به قتل رسانده است. 

این منابع افزودند که مرد متجاوز دختر را ربوده و پس تجاوز او را خفه کرده است. در عکسی هم که از پیکر این دختر برای ایندیپندنت فارسی ارسال شده، دیده می‌شود که یک سیم برق باریک دور گردنش پیچیده شده است.  

گل‌محمد قدرت، سخنگوی پلیس طالبان در نیمروز، این واقعه را تایید کرد و گفت که عامل این جنایت را بازداشت و زندانی کرده‌اند، اما جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نداد.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویدیویی هم برای ایندیپندنت فارسی ارسال شده است که در آن، یکی از نیروهای طالبان از عامل تجاوز جنسی مقابل دوربین اعتراف می‌گیرد. فرد متجاوز به این کودک ۱۰ ساله از کارش ابراز پشیمانی و دلیل کشتن دختر را ترس از افشای هویتش عنوان می‌کند.  

او می‌گوید: «سه شب می‌شود که این دختر را کشتم و از آن زمان تا حالا خواب ندارم. وقتی به دختر تجاوز کردم، خیلی گریه می‌کرد و من ترسیدم که قضیه را به پدرش بگوید و به همین دلیل خفه‌اش کردم. سه تا پنج دقیقه طول کشید تا دخترک جان داد.» 

نیروهای طالبان بارها از متهمان جلو دوربین اعتراف گرفته و سپس ویدیو این اعتراف‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.  

خانواده دختر تمایلی ندارند با رسانه‌ها صحبت کنند، اما دو منبع محلی در نیمروز به ایندیپندنت فارسی گفتند که آن‌ها خواستار مجازات سنگین عامل این تجاوزند.  

در افغانستان تحت حاکمیت طالبان، روابط جنسی خارج از ازدواج مجازات سنگینی دارد. از سوی دیگر هزینه‌های ازدواج بالا و از توان مالی شمار زیادی از مردم خارج است.

گزارش‌های مبنی بر تجاوز جنسی به دختربچه‌ها و زنان در افغانستان هرازچندگاهی، منتشر می‌شود. از آنجا که در بیشتر مناطق افغانستان مردم شدیدا به ارزش‌های سنتی پایبند و محافظه‌کارند، زنان و دخترانی که به آن‌ها تجاوز می‌شود با عواقب زیادی مواجه می‌شوند و حتی برخی از قربانیان تجاوز، خود به زندگی‌شان پایان می‌دهند.  

در مورد اجرا نشدن عدالت و نبود حمایت‌های قضایی از قربانیان تجاوز جنسی در افغانستان تحت سلطه‌ طالبان نگرانی‌های جدی وجود دارد. در رژیم طالبان بسیاری از نهادهای مدافع حقوق زنان از فعالیت منع شده‌اند و قادر به حمایت از قربانیان تجاوز جنسی نیستند. 

بیشتر از جهان