تجاوز جنسی دو طالب به مرد همجنسگرای افغان

تهدید اقلیت‌های جنسی در افغانستان بیشتر از زمانی است که طالبان از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ در قدرت بودند

«طالبان تغییر نکرده چون ایدئولوژی آن‌ها عوض نشده است» - Hoshang Hashimi / AFP

اعضای طالبان پس از فریب دادن مردی همجنسگرا، در ملاقات با وی به او تجاوز کردند.

این دو ستیزه‌جو خود را دوستی جا زدند که می‌تواند کمک کند مردی که مخفی شده بود از افغانستان بگریزد.

قربانی که نام او برای حفظ هویتش فاش نشده است، پس از سه هفته گفت‌وگوی آنلاین در کابل با آن‌ها ملاقات کرد.

آرتمیس اکبری، دوست این فرد و فعال اقلیت‌های جنسی، به شبکه تلویزیونی آی‌تی‌وی گفت که اعضای طالبان از دوست او سوءاستفاده و به او تجاوز کرده‌اند.

آن‌ها این مرد را مجبور کردند شماره تلفن پدرش را هم به آن‌ها بدهد تا به او بگویند که پسرش همجنسگرا است.

آقای اکبری که اکنون در ترکیه زندگی می‌کند، گفت: «[طالبان] سعی می‌کند به جهان بگوید که ما تغییر کرده‌ایم و از نظر حقوق زنان و حقوق بشر مشکلی نداریم. آن‌ها دروغ می‌گویند. طالبان تغییر نکرده چون ایدئولوژی آن‌ها عوض نشده است. دوستان من در افغانستان در ترس و هراس‌اند. آن‌ها نمی‌دانند چه آینده‌ای در انتظارشان است؛ بنابراین فقط سعی می‌کنند خود را پنهان کنند.»

آقای اکبری گفت که تهدید اقلیت‌های جنسی در افغانستان بیشتر از زمانی است که طالبان از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ در قدرت بودند؛ زیرا طالبان در حال حاضر رسانه‌های اجتماعی را به عنوان راهی برای جمع‌آوری اطلاعات و  تله گذاشتن برای مردم در اختیار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«رین‌بو ریل‌رود» (Rainbow Railroad) و «استون‌وال» (Stonewall)، دو سازمان‌ مدافع حقوق دگرباشان جنسی، از نخست‌وزیر بوریس جانسون و وزیر امور خارجه دومینیک راب خواسته‌اند تا فورا به افرادی که در خطر شکنجه و مرگ به دست طالبان‌اند، یاری رسانند.

با پایان گرفتن تلاش‌ها برای تخلیه افراد غیرنظامی از افغانستان، جانسون و جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، از «برنامه‌های اضطراری» برای کمک به خروج بیشتر مردم سخن گفته‌اند.

علی‌رغم اصرار ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، مبنی بر اینکه در حکومت آن‌ها نیروهای امنیتی این گروه با افراد «نرم‌خو و مهربان» خواهند بود، زنان هدف اصلی آن‌ها بوده‌اند.

گفته می‌شود طالبان برای مجبور کردن دختران ۱۲ ساله به ازدواج با شبه‌نظامیان خود به عنوان «برده جنسی»، خانه به خانه رفته‌اند و هر کس را هم که به او مظنون‌اند که به نیروهای غربی در جنگ ۲۰ ساله کمک کرده است، به اعدام‌ انقلابی تهدید کرده‌اند.

نجلا ایوبی، قاضی سابق افغان و از فعالان مقیم آمریکا، در اوایل ماه جاری (اوت۲۰۲۱) گفت که جنگجویان طالبان یک زن را به آتش کشیدند زیرا غذایی که او مجبور شد برای آن‌ها بپزد، به مذاقشان خوش نیامده بود.

او گفت که طالبان تعدادی از زنان را در تابوت گذاشته و به کشورهای همسایه برده‌اند تا از آن‌ها به مثابه برده جنسی استفاده شود.

خانم ایوبی که اکنون رئیس ائتلاف و برنامه‌های جهانی در سازمان «اوری وومن تریتی» (Every Woman Treaty) است، از سال ۲۰۱۵ به این سو، پس از آنکه افراط‌گرایان در افغانستان او و خانواده‌اش را برای ده‌ها سال آزار دادند و تهدید کردند، در آمریکا زندگی می‌کند.

© The Independent