سناتور لیندزی گراهام: ترسو بودن بایدن احتمال وقوع ۱۱ سپتامبر دیگر را افزایش می‌دهد

گراهام گفت که در حمایت از اوکراین با بایدن همراه است، اما با استراتژی رئیس‌جمهوری مخالف است

لیندزی گراهام در سفر به کی‌یف، ۲۶ مه ۲۰۲۳- Sergei SUPINSKY / AFP

لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، روز سه‌شنبه به فاکس نیوز گفت که رئیس‌جمهوری بایدن «آخرین فردی» است که درباره اوکراین باید به او گوش داد و خویشتنداری او برای «تحریک‌کننده نبودن» در اینجا و آنجا منجر به وضعی در آمریکا شده است که حمله تروریستی دیگری به سبک ۱۱ سپتامبر هرگز جدی‌تر از الان نبوده است.

گراهام خطاب به بایدن گفت: «زیر نظر شما، شرایط برای یک ۱۱ سپتامبر دیگر فراهم‌تر از آن چیزی است که پس از حملات ۱۱ سپتامبر تا کنون دیده‌ام.»

به گزارش فاکس‌ نیوز، گراهام گفت که در حمایت از اوکراین با بایدن همراه است، اما با استراتژی رئیس‌جمهور آمریکا مخالف است.

گراهام افزود: «اگر رئیس‌جمهور بایدن تسلیحات مورد نیاز اوکراین را زودتر می‌داد، آن‌ها حتی بهتر از امروز عمل می‌کردند. او در دادن تانک به اوکراین کند عمل کرد و نمی‌خواست به آن‌ها اف۱۶ و توپخانه‌های دوربرد بدهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این سناتور جمهوری‌‌خواه و عضو کمیته قضایی سنای آمریکا همچنین گفت که بایدن می‌توانست قبل از حمله روسیه به اوکراین در مقابل پوتین بایستد، اما می‌ترسید که این اقدام او تحریک‌کننده باشد.

فاکس نیوز نوشته است در حالی که بایدن به حمایت میلیارد دلاری از اوکراین از جیب مالیات‌دهندگان آمریکا ادامه می‌دهد، هم‌زمان مرزهای «فراتر از ویران» مکزیک و هشدار‌های رئیس اف‌بی‌آی در مورد میزان تهدیدهای موجود برای کشور را نادیده می‌گیرد.

گراهام گفت همه گروه‌های جهادی در جهان از اعضایشان می‌خواهند که اینجا در آمریکا به ما حمله کنند و عبور بیش از ۹ هزار نفر در روز از مرز جنوبی را نیز دیگر نمی‌شود تحمل کرد.

این سناتور جمهوری‌خواه همچنین گفت: «باید به اوکراین کمک کنیم به کریمه برسد و برای صلح، با شرایطی که برای ما مناسب باشد، اقدام کند.»

گراهام، فردی که تمایل بیشتری به حمایت از اوکراین و کمک‌رسانی به اوکراین دارد، گفته است تا زمانی که مشکل مرزهای جنوبی حل نشود، مایل به حمایت از اوکراین، اسرائیل، یا تایوان نیست.

مواضع جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا باعث شده است بودجه لازم برای ادامه کمک‌های آمریکا به اوکراین در جنگ با روسیه تصویب نشود. به نظر می‌رسد سفر روز دوشنبه و سه‌شنبه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، به آمریکا نیز تغییری در این وضع نداده است.

بیشتر از جهان