ریزش مخاطبان صداوسیما و رئیسی که می‌گوید «همینی که هست»

پیمان جبلی، رئیس صداوسیما: «ما به کسی باج نمی‌دهیم، دنبال سلبریتی هم نیستیم»

رئیس صداوسیما در پاسخ به پرسش‌هایی در مورد حضور دوباره اخراج‌شدگان این رسانه، با جمله «همینی که هست» پاسخ می‌دهد- تسنیم

با خیزش سراسری مردم ایران علیه حاکمیت جمهوری اسلامی، بسیاری از هنرمندان به حمایت از اعتراض‌های مردم پرداختند. میزان حمایت هنرمندان از اعتراض‌هایی که اصل نظام را نشانه گرفته بود، در طول تاریخ جمهوری اسلامی سابقه نداشت. همین اتفاق باعث حذف بسیاری از هنرمندان و برنامه‌سازانی شد که ته‌مانده‌های دارایی صداوسیما برای جذب مخاطب بودند. مهران مدیری، احسان علیخانی، سعید آقاخانی، علی ضیا و ده‌ها نفر از مجریان و برنامه‌سازان و بازیگران پس از حمایت خود از اعتراض‌های مردمی از صداوسیمای جمهوری اسلامی حذف شدند و این رسانه بی‌مخاطب‌ترین روزهای خود را سپری کرد.

اکنون رئیس صداوسیما در پاسخ به پرسش‌هایی در مورد حضور دوباره اخراج‌شدگان صداوسیما با جمله «همینه که هست» پاسخ می‌دهد. پیمان جبلی در واکنش به ممنوع‌الکاری بازیگران و هنرمندان صداوسیما گفت: «ما به کسی باج نمی‌دهیم اما دور صداوسیما هم سیم خاردار نکشیده‌ایم؛ دنبال سلبریتی هم نیستیم اما در تلاشیم تا ایرج طهماسب و احسان علیخانی و سعید آقاخانی را به تلویزیون بازگردانیم و در مجموع، همینی که هست!»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفته گذشته روزنامه هفت صبح خبر داده بود که برخی شنیده‌ها حکایت از بازگشت احسان علیخانی به تلویزیون با برنامه عصر جدید دارد. پیش از این نیز قرار بود رضا رشیدپور سری جدید «سیم آخر» را آماده کند که اعتراض یک مجری ارزشی او را از تصمیمش منصرف کرد. هم‌زمان، شایعاتی نیز در مورد حضور محمدرضا گلزار در تلویزیون شنیده می‌شود.

جبلی پیش از این نیز گفته بود: «اتفاقا برخی هنرمندان به‌اشتباه، خودشان حضورشان را در رسانه ملی کمرنگ کرده‌اند. هیچ‌کس از آن‌ها نخواسته است که بروند، بلکه برعکس ما خواستیم که بمانند طرح بدهند، بازی کنند و اجرا کنند. با این‌حال ما به دیدگاهشان احترام می‌گذاریم و معتقدیم صداوسیما خانه هنرمندانی است که می‌خواهند به هویت و تاریخ این ملت خدمت کنند. مسئولان خدمتگزار تولید و محتوا هستند و شما هنرمندان و برنامه‌سازان صاحبان اصلی سازمان هستید.»

طی روزهای گذشته مدیرکل اداره نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی اعلام کرد که بازیگران زنی که کشف حجاب کرده‌اند، از این پس اجازه حضور در هیچ اثری را نخواهند داشت. به گزارش خبرآنلاین، روح‌الله سهرابی با اشاره به این موضوع گفت: «هرگونه استفاده از آن‌ها در آثاری که بعد از فرار یا کشف حجاب تولید شده غیرقانونی بوده و مستلزم اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح است؛ لذا تهیه‌کننده، کارگردان و سرمایه‌گذاری که از این افراد استفاده کنند باید منتظر تبعات و خسارات آن نیز باشند.»