بازداشت مرد مسلح در کارزار انتخاباتی رابرت کندی جونیور در لس‌آنجلس 

رابرت کندی جونیور داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری از حزب دموکرات است

رابرت کندی جونیور، برادرزاده جان اف.کندی، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا، است-  MARIO TAMA / Getty Images via AFP

پلیس لس آنجلس مرد مسلحی را بازداشت کرد که در یک برنامه کارزار انتخاباتی رابرت کندی جونیور، داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری از حزب دموکرات، در لس‌آنجلس شرکت کرده بود.

این رویداد عصر جمعه ۱۵ سپتامبر برگزار شد و مرد مظنون در حالی که تفنگ پر روی شانه‌اش انداخته بود و یک خشاب اضافی همراه داشت و یک نشان جعلی مخصوص نیروهای مارشال آمریکا را روی کمربندش زده بود، در آنجا حضور یافت.  

به گزارش شبکه خبری ای‌بی‌سی سخنگوی پلیس لس‌آنجلس در بیانیه‌ای گفت که پلیس حدود ساعت چهار و نیم گزارشی مبنی بر ورود یک مرد مسلح مشکوک به رویداد را دریافت کرد. او گفت که نیروهای پلیس اندکی بعد در حضور ماموران اف‌بی‌آی مرد را دستگیر کردند.  

رابرت کندی در رسانه اجتماعی اکس (توییتر سابق) نوشت که اعضای تیم امنیتی و محافظ او «یک مرد مسلح را شناسایی و بازداشت کردند». کندی نوشت که مرد بازداشت‌شده می‌خواست هنگام سخنرانی او در کارزار انتخاباتی‌‌اش در سالن تئاتر «ویلشایر ایبت» در ماه بزرگداشت میراث لاتین‌تباران آمریکا، به او نزدیک شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس لس‌آنجلس مظنون را مردی لاتین‌تبار توصیف کرده که روی بازوها، گردن و دست‌هایش خالکوبی دارد. 

پلیس گفت که ‌«مظنون هرگز اسلحه‌اش را در دست نگرفت و کسی را تهدید نکرد». او به ایستگاه پلیس منتقل شده تا به وضعیتش رسیدگی شود. نام و جزئیاتی درباره هویت او منتشر نشده است.  

در ماه ژوئیه، الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت کشور ایالات متحده آمریکا و یک کمیته دوحزبی، درخواست کندی برای دریافت خدمات حفاظتی دستگاه امنیتی مخفی را رد کرده و گفته بود که هنوز برای این تمهیدات زود است. کندی در آن زمان گفت که درخواست خود را با یک گزارش ۶۷ صفحه‌ای ارائه داده است که حاوی جزئیات خطرهای امنیتی و تهدیدهای مرگی است که او به طور معمول دریافت می‌کند. 

کندی که پدر و عمویش در گذشته قربانی ترور شده‌اند، در بیانیه اخیر خود مجددا مسئله رد درخواست خدمات حفاظتی از سرویس مخفی امنیتی را مطرح کرد و مدعی شد که او «اولین نامزد ریاست‌جمهوری در تاریخ» است که درخواستش مورد حمایت قرار نگرفت. 

کندی ابراز امیدواری کرد که رئیس‌جمهوری جو بایدن به او امکان بهره‌برداری از حفاظت سرویس مخفی را بدهد. 

به گفته بخش تحقیقات کنگره، «نامزدهای اصلی ریاست جمهوری» در طول انتخابات مقدماتی از حمایت سرویس مخفی برخوردار می‌شوند، اما تعدادی از الزامات وجود دارد که نامزدها باید آن‌ها را رعایت کنند و پس از برآورده شدن آن الزامات، وزیر امنیت کشور در رایزنی با یک کمیته مشورتی، تعیین می‌کند که آیا نامزد مورد نظر واجد شرایط دریافت خدمات حفاظتی و امنتی از سرویس مخفی است یا خیر.

رابرت کندی جونيور، برادرزاده جان اف.کندی، سی‌وپنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا، است که در سال ۱۹۶۳ ترور شد. پدر او رابرت اف.کندی نیز در سال ۱۹۶۸ در جریان کارزار خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری ترور شد.