طوفان ایدالیا با سرعت ۲۰۰ کیلومتر سواحل فلوریدا را درنوردید

تا ظهر روز چهارشنبه به ‌وقت محلی، دست‌کم دو تن در اثر طوفان اقیانوسی ایدالیا جان خود را از دست داده‌اند

بادهای سهمگین طوفان ایدالیا روز چهارشنبه به‌ مناطق وسیعی در امتداد سواحل ایالت فلوریدا آمریکا خسارت زد. خانه‌ها و خودروهای شهروندان زیر آب رفت و خطوط برق و زیرساخت‌های شهری صدمه دید. مقام‌های محلی پیش‌بینی کرده‌اند در مناطقی از این ایالت ممکن است تا چند هفته یا حتی چند ماه امکان سکونت نباشد.

طوفان ایدالیا پس از در هم کوفتن سواحل فلوریدا وارد ایالت جورجیا شد. پیش‌بینی می‌شود وزش بادهای سهمگین با سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت خسارت‌های گسترده‌ای در ایالت جورجیا به جا بگذارد. با این حال، از سرعت طوفان اندکی کاسته شده است. سرعت طوفان ایدالیا به‌ هنگام برخورد با سواحل فلوریدا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت بود.

تا ظهر روز چهارشنبه به‌ وقت محلی، دست‌کم دو تن در اثر طوفان ایدالیا جان خود را از دست داده‌اند.

مقام‌های محلی پیش‌بینی کرده‌اند که طوفان ایدالیا ممکن است مسافتی حدود ۳۲۰ کیلومتر را در امتداد سواحل غربی فلوریدا درنوردد.

بر اساس گزارش‌های رسمی، فقط در ایالت فلوریدا برق ۳۳۰ هزار خانه در اثر طوفان و آسیب دیدن زیرساخت‌های شهری قطع شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شبکه خبری ان‌بی‌سی شامگاه چهارشنبه، ۳۰ اوت (۸ شهریور)، در گزارشی نوشت طوفان ایدالیا موجب آب‌گرفتگی خیابان‌ها، بسته شدن فرودگاه‌ها، لغو پروازها، و همچنین قطع گسترده برق شده است.

شبکه خبری ان‌بی‌سی به‌نقل از دفتر خدمات هواشناسی ملی آمریکا در تالاهاسی، در شمال ایالت فلوریدا، گفت: «به‌علت خسارت‌های ناشی از طوفان، در مکان‌هایی ممکن است تا چند هفته یا حتی چند ماه امکان سکونت نباشد.»

شامگاه چهارشنبه، کاخ سفید اعلام کرد دولت فدرال دستورهای لازم را برای کمک به شهروندان آسیب‌دیده صادر کرده است. از جمله، قرار است بیش از ۱.۳ میلیون وعده غذایی و ۱.۶ میلیون لیتر آب آشامیدنی در اختیار مقام‌های محلی و آسیب‌دیدگان از طوفان قرار گیرد.

داده‌های ردیابی پروازها نشان می‌دهد که طوفان ایدالیا، که در هنگام رسیدن به سواحل فلوریدا رتبه‌بندی شماره سه داشت، تا بامداد چهارشنبه به‌ وقت محلی موجب لغو بیش از هزار پرواز شده است.

سه فرودگاه اصلی ایالت فلوریدا، فرودگاه بین‌المللی تامپا، فرودگاه بین‌المللی سن پترزبورگ-کلیرواتر، و فرودگاه بین‌المللی ساراسوتا-برادنتون، روز سه‌شنبه پیش از رسیدن طوفان به ساحل بسته شد.

گرم‌تر شدن آب اقیانوس‌ها علت اصلی شکل‌گیری طوفان ایدالیا دانسته شده است. کارشناسان زیست‌محیطی سال‌ها است که در مورد پیامدهای گسترده گرمایش زمین و بالا آمدن سطح آب دریاها هشدار می‌دهند.

بیشتر از جهان