نکات مهم برای خرید یک حلقه ازدواج زیبا و راحت

تعیین یک بودجه واقع‌بینانه هنگام انتخاب حلقه بسیار مهم است

به شکل سنتی، معمولا عروس و داماد حلقه‌های یکدیگر را می‌خرند-Canva

خرید حلقه ازدواجی که هم راحت باشد و هم زیبا و شیک بسیار مهم است. شما شاید همسرتان را در تمام ساعات شبانه‌روز کنار خودتان نداشته باشید، اما حلقه چیزی است که کمابیش همیشه همراه شما است.

با تمام هیجانی که خرید حلقه نامزدی به همراه دارد، حلقه ازدواج چون اغلب حاصل نظر و سلیقه هر دو طرف است، نماد نهایی عشق و تعهد محسوب می‌شود؛ پس مهم است کمی وقت بگذارید و حلقه‌‌ای را که در سال‌های پیش رو به دست خواهید کرد و مدام جلو چشمتان خواهد بود، با دقت انتخاب کنید.

بودجه: قیمت حلقه‌ ازدواج چقدر است؟

قیمت انواع حلقه‌ ازدواج‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد؛ از کمتر از ۵۰ دلار تا حلقه‌های چشمگیرتر که قیمتشان تا چند هزار دلار هم می‌رسد. قیمت حلقه‌ ازدواج به عوامل مختلفی مانند جنس حلقه، طرح یا شکل آن، اندازه، پهنا و غیره بستگی دارد.

تعیین یک بودجه واقع‌بینانه هنگام انتخاب حلقه بسیار مهم است؛ بنابراین گزینه‌های خود را با دقت بررسی کنید تا حلقه‌هایی را که می‌خواهید و دوست دارید، پیدا کنید.

حلقه‌‌ها را چه کسی می‌خرد؟

به شکل سنتی، معمولا عروس و داماد حلقه‌های یکدیگر را می‌خرند. در دوران مدرن، زوج‌ها اغلب در جست‌وجوی طرح‌های هماهنگ یا مکمل‌اند و خرید هم‌زمان حلقه‌ها با همدیگر را ترجیح می‌دهند.

چه زمانی باید حلقه بخریم؟

در مورد زمان خرید حلقه ازدواج هیچ قانون خاصی وجود ندارد؛ اما اگر قرار است انگشتر انتخابی شما حکاکی، تنگ یا گشاد شود، مدتی طول خواهد کشید به شما تحویل داده شود. پس بهتر است قبل از نزدیک شدن به روز عروسی آماده باشید و حلقه‌های خود را انتخاب کنید.

مدل‌ها و طرح‌های حلقه ازدواج

حلقه‌‌ها در اشکال، اندازه‌ها، سبک‌ها و جنس‌های مختلف از فلزات گرانبها وجود دارند؛ بنابراین گزینه‌های زیادی را باید در نظر داشته باشید. گاهی اوقات برای عروسی حلقه‌ای مکمل حلقه نامزدی خریداری می‌شود. در غیر این صورت، به‌ویژه اگر به دنبال قطعه‌ای خیره‌کننده یا منحصربه‌فردید، گزینه‌های بیشتری پیش رو خواهید داشت.

پهنای حلقه ازدواج باید چقدر باشد؟

یکی از نکات کلیدی در خرید حلقه ازدواج عرض یا پهنای آن است. به‌طور سنتی، ابتدا حلقه ازدواج و سپس حلقه نامزدی را دست می‌کنند. اگر هر دو حلقه را با هم می‌اندازید، مهم است که عرض هریک از حلقه‌ها و همچنین پهنای کلی آن‌ها کنار هم را نیز در نظر بگیرید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارشناسان جواهرفروشی باسابقه بریتانیایی، هریت ساموئل، عقیده دارند حلقه‌های باریک‌تر برای دست‌های کوچک‌تر و ظریف‌تر، صرف‌نظر از اینکه انگشتانی بلند یا کوتاه دارند، مناسب‌ترند. در این صورت،‌ حلقه‌ها با پهنای دو تا چهار میلی‌متر بهترین نمود و ظاهر را دارند.

مردان معمولا حلقه‌های پهن‌تر را ترجیح دهند، بین پنج تا هفت میلی‌متر. خانم‌ها وقتی حلقه نامزدی خود را هم در نظر می‌گیرند، تمایل دارند که حلقه‌ای حدودا چهار میلی‌متری انتخاب کنند.

یک انتخاب محبوب برای حلقه‌های مردانه، حلقه‌های نواری پهن و ضخیم‌تر بین هفت تا ۹ میلی‌مترند که برای افرادی که انگشتان پهن‌تر دارند، فوق‌العاده به نظر می‌رسند.

سایز حلقه ازدواج

قبل از خرید حلقه از سایز انگشتتان مطمئن شوید. معمولا در جواهری‌ فروشی‌ها یا طلافروشی‌ها برای اندازه‌گیری و مشخص کردن سایز حلقه مشتریان حلقه‌های مخصوصی وجود دارد. اگر حلقه‌ای که پسندید کوچک یا بزرگ بود، می‌توان آن را تاحدودی گشادتر یا تنگ‌تر کرد.

شغل و فعالیت‌های روزانه

اگر قرار است حلقه ازدواج خود را هر روز در محل کار دست کنید، باید شرایط ویژه آن را هم در نظر بگیرید. بعضی از مشاغل محدودیت‌هایی برای جواهرات دارند و برخی انواع نگین‌ها هم ممکن است دست‌وپاگیر باشند.

اگر حلقه موردعلاقه شما مناسب محل کار نیست، گزینه حلقه جایگزین همیشه وجود دارد. اغلب زوج‌ها یک جفت حلقه ساده برای استفاده روزانه دارند؛ مخصوصا اگر حلقه ازدواج آن‌ها بسیار گرانبها و خاص باشد.

حلقه ازدواج مردانه

حلقه‌ ازدواج مردانه یک مفهوم نسبتا جدید است و تصور می‌شود که تازه در قرن بیستم بود که مردان حلقه دست کردند تا وضعیت تاهل خود را نشان دهند. این موضوع در سال‌های جنگ به وجود آمد؛ زمانی که سربازان در حالی‌ که در سنگر بودند، به یاد همسر یا نامزدشان حلقه دست می‌کردند.

شوخ‌طبعان می‌گویند در انتخاب حلقه بیشتر از همسرتان دقت کنید، چون همیشه با شما خواهد بود.

بیشتر از مُد و زیبایی