طرح‌های پرطرفدار حلقه نامزدی در سال ۲۰۲۳

 بازار حلقه‌های منحصربه‌فرد با الماس‌های رنگی یا مصنوعی داغ است

می‌گویند الماس همیشگی است؛ اما حلقه‌های الماس‌نشان نامزدی هم سبک خود را دارند و مد آنها با گذشت زمان عوض می‌شود.

آنا پی‌جی، جواهرساز مستقل که در ماساچوست، چارلستون و کارولینای جنوبی فعالیت می‌کند، درباره روند مد حلقه‌های نامزدی در سال ۲۰۲۳ توضیحات بیشتری می‌دهد:

۱ــ حلقه نامزدی با چند نگین

در سال‌های اخیر، بیشتر حلقه‌های نامزدی با یک ردیف باریک از نگین‌های ریز یا سنگ‌های منحصربه‌فرد در کانون توجه بوده‌اند اما جی پیش‌بینی می‌کند در سال ۲۰۲۳، تعداد نگین‌ روی حلقه‌ها افزایش یابد.

به گفته جی، وجود سه سنگ روی حلقه به نوعی انعکاس گذشته، حال و آینده و سبکی جادوانه است. او همچنین فکر می‌کند که حلقه‌هایی با سه نگین جواهر برای کسانی که می‌خواهند حلقه‌شان بزرگ‌تر به نظر برسد، جذاب است. در ضمن این راهی است که افراد بدون نیاز به سرمایه‌گذاری روی یک سنگ بزرگ، حلقه متمایزی داشته باشند.

۲- حلقه «توآ اِ موآ» (من و تو)

جی معتقد است در سال ۲۰۲۳ تمایل به حلقه‌های «توآ اِ موآ» (toi et moi) که از دو سنگ در سایزهای متفاوت تشکیل شده است، بیشتر خواهد بود.

افراد مشهوری مانند آریانا گرانده و مگان فاکس که در سال‌های اخیر به سبک‌های منحصربه‌فرد گرایش پیدا کرده‌اند، از جمله طرفداران این سبک جواهرند.

حلقه‌ای که شاهزاده هری به مگان مارکل داد نیز یکی از انواع توآ اِ موآ است.

آنا پی‌جی درباره این سبک از حلقه می‌گوید که اصطلاح توآ اِ موآ که در فرانسوی به معنی «تو و من» است، برای بسیاری یک انتخاب معنادار برای حلقه ازدواج است.

۳ــ حلقه رنگی

احتمالا پس ذهن اغلب افراد، وقتی به حلقه‌ نامزدی فکر می‌کنند، الماس‌های شفاف قرار دارند اما الماس‌های رنگی و دیگر سنگ‌های قیمتی نیز می‌توانند انتخاب خوبی باشند.

به گفته جی، رنگ سرگرم‌کننده است و استقبال از رنگ‌ها در بین مردم رواج پیدا کرده است. علاوه بر اینکه الماس تنها سنگ نگین دنیای جواهرات نیست.

اگر برای انتخاب حلقه نامزدی رنگی به یک نمونه تاریخی هم نیاز دارید، حلقه ازدواج شاهدخت دایانا در سال ۱۹۸۱ را به یاد بیاورید که یک حلقه نامزدی یاقوت کبود بود. شاهزاده ویلیام هم سال‌ها بعد با تقدیم همان حلقه از کیت میدلتون خواستگاری کرد.

۴ــ الماس‌ مصنوعی

به عقیده جی، الماس‌های مصنوعی تولیدشده در آزمایشگاه همچنان محبوب خواهند بود. الماس‌های آزمایشگاهی از نظر شیمیایی شبیه الماس‌های طبیعی‌اند و از آنجایی که تهیه آن‌ها به استخراج از معدن و کار سخت معدنچیان نیاز ندارد، بسیاری از افراد از نظر اخلاقی، آن‌ها را به الماس طبیعی ترجیح می‌دهند. علاوه بر اینکه قیمتشان هم به نسبت الماس طبیعی کمتر است. بنابراین افراد می‌توانند با هزینه کمتر، نگین درشت‌تری از الماس را در حلقه نامزدی داشته باشند.

بیشتر از مُد و زیبایی