حلقه نامزدی ستاره‌های مشهور

چه چیزی بیش از حلقه می‌تواند نامزدی یک زوج مشهور را از دیگران متمایز کند؟

این روزها حتی زنان سنتی هم می‌خواهند به مراسم عروسی‌ خود جلوه متفاوتی بدهند - Combo/ Getty Images Via AFP

وقتی دیانه کروگر در سپتامبر ۲۰۲۱ به شب‌نشینی موزه متروپولیتن پا گذاشت، مثل جواهر می‌درخشید. این هنرپیشه و مدل آلمانی در پیراهنی دوتکه با بالاپوش دنباله‌بلند و دامن کوتاه به رنگ سبز لیمویی و برش‌هایی در میانه که شکم صافش را به نمایش می‌گذاشت، با آرایشی از جمله سایه‌های صورتی روشن و حلقه نامزدی مزین به یک الماس مربعی بزرگ روی فرش قرمز قدم گذاشت.

پس از سال‌ها استفاده از زیورآلات درخشان اما ظریف با سنگ‌های نه‌چندان گران‌قیمت، حالا ستاره ۴۵ ساله دنیای مد با حلقه بزرگی که به انگشت انداخت، سایر زنان مشهور را به رقابت دعوت کرد.

به‌نظر می‌رسد که تازه‌عروس‌های دنیای سرگرمی که از سختگیری‌ها و محدودیت‌های کرونا در دو سال گذشته جانشان به لب آمده، دلشان می‌خواهد با ظاهر پرزرق‌وبرق خود همه‌چیز را جبران کنند و برای این‌ کار، چه راهی بهتر از به دست کردن یک حلقه براق و درخشنده؟

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سم بروکما، سردبیر رسانه اینترنتی «فقط الماس طبیعی»، با تحسین گرایش فعلی به زیورآلات بزرگ‌تر و قیمتی‌تر- از الماس گلابی‌شکل (اشکی) گرفته تا سنگ‌های پرزرق‌وبرق رنگی که به حال‌وهوای مهمانی جلوه مخصوصی می‌دهند- به نیویورک‌پست گفت: «امسال نسبت به سال گذشته، تعداد افراد در حال نامزدی و ازدواج‌ بیشتر است. خیلی‌ها خودشان در بازار جواهرات‌اند و خیلی‌ها دلشان می‌خواهد خود را از بقیه متمایز نشان دهند- اما چه چیز می‌تواند حلقه آن‌ها را از بقیه متمایز کند؟ چه چیز می‌تواند عروسی آن‌ها را متفاوت کند؟ چه چیز می‌تواند لحظه نامزدی‌ را خاص کند؟»

حالا که بحث تفاوت به میان آمد، می‌توان به «شعله‌های دوقلو» اشاره کرد که مشین گان کلی، خواننده رپ ۳۲ ساله آمریکایی، برای مگان فاکس، بازیگر آمریکایی، طراحی کرد. این انگشتر دو نگین بزرگ گلابی‌شکل دارد که هر یک سنگ ماه تولد یکی از این زوج را نشان می‌دهد: الماس برای مشین و زمرد برای مگان.

اسکات اودل، نایب‌رئیس مرکز جواهرات لندن، معتقد است که استفاده از این نوع سنگ‌ها «قطعا سبکی جدید است و هر زنی از  آویختن الماس‌های سنتی دست برنمی‌دارد». او ادامه می‌دهد: «ولی ما درخواست ساخت حلقه‌های الماس دوسنگی هم زیاد داریم. به ما سفارش ساخت حلقه‌هایی دو سنگی از الماس و یاقوت کبود، یا الماس و یاقوت سرخ- یا چیزی شبیه به این‌ها- داده می‌شود، تا به زنان منحصربه‌فرد و پیشرو تقدیم کنند.»

با این همه، اودل می‌گوید که این روزها زنان سنتی هم می‌خواهند به مراسم عروسی‌ خود جلوه متفاوتی بدهند: با سفارش حلقه‌هایی با سنگ‌ها و فلزات ترکیبی (مثلا طلای سفید برای نگین و طلای صورتی یا زرد برای قاب نگین و حلقه) یا انگشتری با نگین بیضی‌شکل و الماس‌های کوچک‌تر روی حلقه آن، مانند حلقه‌ای که لانا کاندر، ستاره ۲۴ ساله فیلم «به همه پسران» در دست دارد.

اودل خاطرنشان می‌کند: «در حال حاضر، برش‌ بیضی‌ شکل، زمردی‌ شکل، کوسنی‌ شکل کشیده و تابشی‌ شکل سنگ‌ها بسیار بسیار محبوب‌اند... خیلی از مشتری‌های خانم می‌گویند که سنگ هرچه کشیده‌تر و بلندتر، بهتر. چون خود را روی انگشت بهتر نشان می‌دهد و بزرگ‌تر هم به‌ نظر می‌رسد.»

یا می‌توان انگشتر الماسی رنگی با یک برش کلاسیک داشت: مانند حلقه پرزرق‌وبرق جنیفر لوپز، بازیگر و خواننده همیشه جنجالی، با سنگ سبز ۸.۵ قیراطی آن که نامزدش، بن افلک، بازیگر ۴۹ ساله آمریکایی، ماه گذشته به او هدیه داد.

به باور بروکما، سنگ‌های رنگی همان چیزی‌اند که به‌زودی مد می‌شوند: «آن‌ها [سنگ‌های رنگی] به دلیل ترکیب شیمیایی و نحوه ساخت بسیار نادرند. وقتی از علم پشت آن‌ها مطلع می‌شوید، حس می‌کنید خودتان بخشی از تاریخ‌اید. اگر چیزی باشد که کار در دنیای مد به من آموخت، این است که مردم عاشق رنگ‌اند- باعث خوشحالی‌شان می‌شود.» و در نهایت هم این همان کاری است که حلقه نامزدی قرار است بکند!

بیشتر از زندگی