خشم عمومی از رای قاضی دادگاهی در رم؛ «دستمالی زیر ۱۰ ثانیه» در چارچوب «آزار جنسی» قرار نمی‌گیرد

قاضی اعلام کرد که اقدام خدمتکار مدرسه در پایین کشیدن شلوار دختر دانش‌آموز و لمس لباس زیر او به اندازه کافی طولانی نبوده است

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با هدف آگاهی‌رسانی در ۱۰ ثانیه سکوت اندام‌های بدن خود را لمس کردند-شبکه‌های اجتماعی

تعدادی از جوانان در ایتالیا نسبت به حکم یک قاضی در دادگاهی در رم که خدمتکار مدرسه را در پرونده شکایت «آزار جنسی» مقصر ندانست، خشمگین شده‌ و اعتراض خود را در شبکه‌های اجتماعی به نمایش گذاشتند.

به گزارش سرویس جهانی بی‌بی‌سی، به دنبال شکایت دختر دانش‌آموز ۱۷ ساله‌ای که می‌گوید «خدمتکار دبیرستان هنگام بالارفتن او از پله‌ها، شلوارش را پایین کشیده و لباس زیر او را لمس کرده است»، قاضی اعلام کرد که این اقدام به اندازه کافی طولانی نبوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سرویس جهانی بی‌بی‌سی به نقل از این دختر گزارش داد که خدمتکار مدرسه پس از این اقدام به او گفته است‌: «عزیزم، می‌دانی که شوخی کردم.»

این ماجرا در آوریل ۲۰۲۲ اتفاق افتاده است و این دختر ماجرای دست‌درازی آنتونیو آولا را ۶۶ ساله را به پلیس اطلاع داده است.

دادستان این پرونده تقاضای سه‌ سال‌و‌نیم زندان برای آولا به اتهام «آزار جنسی» کرده بود. اما قاضی می‌گوید که مدت انجام این عمل با زمانی که در قانون درباره اتهام «آزار جنسی» در نظر گرفته شده همخوانی ندارد و زیر ۱۰ ثانیه بوده است.

پس از اعلام این حکم، هشتگ‌ ۱۰ ثانیه در شبکه‌های اجتماعی در ایتالیا داغ شد و کاربران معترض ۱۰ ثانیه مقابل دوربین در سکوت، اندام‌های خود را لمس کردند.

هدف این ویدیوها که اغلب آنها می‌‌تواند برای همه تماشاگران مناسب نباشد، آگاهی‌رسانی درباره این عنوان شده است که ۱۰ ثانیه لمس اندام‌های بدن می‌تواند چه حسی داشته بباشد.

آمار آژانس حقوق بنیادین اتحادیه اروپا حاکی از آن است که ۷۰ درصد زنان ایتالیایی در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ به نوعی آزار جنسی را تجربه کرده‌اند اما آن را گزارش نداده‌اند.

بیشتر از جهان