محمد آشی طراح سعودی در هفته مد لباس فاخر پاریس تاریخ‌ساز شد

طرح‌های آشی را افراد مشهوری مانند بیانسه، لیدی گاگا و ملکه اردن  پوشیده‌اند

محمد آشی، طراح اهل عربستان سعودی و بنیان‌گذار استودیو آشی در پاریس، روز پنجشنبه ۶ ژوییه در برنامه رسمی هفته مد فاخر پاریس آخرین مجموعه خود را به نمایش گذاشت.

این نمایش با عنوان اسانس (The Essence) در تئاتر مجلل پاریس دو شاتله برگزار شد.

به گزارش عرب نیوز، قبل از آغاز نمایش هنگامی‌ که مهمانان روی صندلی‌های خود می‌نشستند، نغمه‌هایی ناآشنا در اطراف سکوی نمایش طنین‌انداز شد.

بر اساس یادداشت‌های آشی، این مجموعه با الهام از رمان «عطر» اثر پاتریک ساسکیند، نویسنده آلمانی، در سال ۱۹۸۵ طراحی شده و کاوشی درباره «شورو شیفتگی و رمزوراز» است. مجموعه جدید آشی «قصه‌ای جسورانه و شاعرانه برای عاشقانه‌های تاریک، تنوع و احساس‌گرایی آمیخته با خطر» توصیف شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نمایش با خلاقیت‌های ساختاری در رنگ‌های سیاه، سفید و خنثی، با حضور گهگاهی رنگ‌های صورتی غبارآلود و آبی محو متمایز شده بود.

یک لباس برجسته دارای یقه‌ای به سبک گردنبند بود که از آن پشت مدل ابریشم موج می‌زد. یک لباس مجلسی صورتی تند به سبک موهر هم ظاهر دیگری بود که توجه علاقه‌مندان مد را به خود جلب کرد.

نورا آتال، مدل بریتانیایی‌مراکشی، و مونا توگارد، مدل دانمارکی که اصالتا ترک، سومالیایی و اتیوپیایی است، نمایش را با لباس تمام‌مشکی افتتاح کردند. در ادامه، طراحی‌های آینده‌نگرانه شفاف و بدن‌نما در این مجموعه پررنگ بود‌ند.

آشی که به عنوان عضو مهمان به فدراسیون مد لباس فاخر ملحق شد، خانه مد همنام خود را ۱۷ سال پیش راه‌اندازی کرد. او علاوه بر ژرژ هوبیکا (جورج حبیقه)، زهیر مراد و الی صعب که همگی اهل لبنان‌اند و سارا شرائبی متولد مراکش، یکی از پنج طراح خاورمیانه‌ای است که امسال در تقویم رسمی این رویداد شرکت می‌کند.

طرح‌های آشی را افراد مشهوری مانند بیانسه، لیدی گاگا، جنیفر هادسون، کایلی مینوگ، پنه لوپه کروز، دیپیکا پادوکن، سونام کاپور، ملکه رانیا اردن و غیره پوشیده شده‌اند.

آشی هنگام اعلام این خبر در ماه ژوئن در بیانیه‌ای در اینستاگرام گفت: «این انتصاب نقطه برجسته حرفه من است. من آن را به یاد هنرمندان بزرگی که قبل از من آمدند و آن‌هایی که اکنون در تعقیب این سنت بزرگ تعالی در خلاقیت و مهارت به آن‌ها می‌پیوندم، گرامی خواهم داشت. من امروز، به یاد روزهایی می‌افتم که برای رویاپردازی به باغ می‌گریختم؛ همان روز اول زمانی که یک خیاط را استخدام کردم تا تصاویری را که در ذهنم وجود داشت زنده کند. کوتور چالش‌برانگیز و شاد انرژی درونی من را آشکار کرده است و همچنان می‌کند تا بتوانم بهترین‌های خود را برای خدمت به هنر عالی آن ارائه کنم.»

آشی پیش‌تر به عرب نیوز گفته بود: «من به‌شدت به ریشه‌های سعودی خود افتخار می‌کنم... طرح‌های من اغلب تحت تاثیر میراث عربستان سعودی است.»

بیشتر از مُد و زیبایی