مشارکت استعدادهای جوان سعودی در هفته مد فاخر پاریس

حضور در هفته مد فاخر پاریس عزم جدی عربستان سعودی برای مشارکت جدی در دنیای مد را نشان می‌دهد

کمیسیون مد عربستان سعودی استعدادهای جوان خود را برای تجربه‌اندوزی به پاریس فرستاد تا در یکی از بهترین رویدادهای مد جهان شرکت کنند.

محمد آشی، طراح مد سعودی، ماه گذشته اعلام کرد که در فدراسیون مد فاخر فرانسه پذیرفته‌ شده است. بدین ترتیب او به نخستین طراح مد از منطقه خلیج‌فارس تبدیل شد که به این فهرست معتبر ملحق شده است. شاگردان آشی که هم‌اکنون مربی و راهنمای نسل جوان طراحان لباس در کمیسیون مد عربستان سعودی‌اند، نیز در پاریس همراه او خواهند بود.

برنامه «۱۰۰ مارک سعودی» که کمیسیون مد عربستان سعودی در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی کرد، منتخبی از استعدادهای سعودی را گرد آورده است تا اولین نسل طراحان مد این کشور باشند.

به گزارش جی‌کیو و به گفته کمیسیون مد عربستان پروژه «۱۰۰ مارک سعودی» ۱۰۰ طراح لباس و لوازم تزیینی جانبی را از سرتاسر این کشور دعوت کرد تا سبکی را خلق کنند که میراث و فرهنگ این کشور را به بهترین شکل منعکس کند. این برنامه به طراحان نوظهور سعودی امکان می‌دهد کسب‌وکارهای مد و جواهر محلی خود را با بهترین ابزار و منابع برای شکوفایی در بازارهای بین‌المللی مجهز کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مشارکت‌کنندگان در این برنامه در طول هفته مد مردان پاریس مجموعه‌ای قابل‌توجه از لباس‌ها و زیورآلات زنانه، مردانه و بدون جنسیت و طیف گسترده‌ای از محصولات عربستان سعودی را به نمایش گذاشتند. از سبک‌های خیابانی گرفته تا لباس‌های شب، این مجموعه‌ها اغلب داخل عربستان سعودی تهیه و تولید می‌شوند و بر پایداری تاکید زیادی دارند.

این گروه از ۳ تا ۵ ژوییه هم در مرکز حراج ارتیکوریال (Artcurial) پاریس، میزبان یک نمایشگاه لباس خواهد بود. این نمایشگاه تجربه‌ای مجلل و اختصاصی از مد لباس را ارائه می‌دهد و مهمانان می‌توانند جواهرات نفیس و عطرهای طراحان سعودی را هم بشناسند.

امسال استودیو آشی در کنار بالنسیاگا، زهیر مراد و ۱۴ نام مطرح دیگر عضو مهمان این فدراسیون شد که اعضای ثابت آن آدلین آندره، الکساندر ووتیه، الکسیس مابیله، بالنسیاگا، بالمین، بوچرا جرار، شانل، دیور، دولچه گابانا، فرانک سوربیر، جیامباتیستا والی، ژیوانشی، ژان پل گوتیه، ژولین فورنیه، مزون مارجیلا، ربیع کیروز، مائوریتزیو گالانته، اسکیاپارلی و استفان رولان‌اند.

آتلیه ورساچه، عزالدین علیه، الی صعب، فندی کوتور، جورجیو آرمانی پریو، آیریس ون هرپن، اولیانا سرگینکو، والنتینو و ویکتور و رولف اعضای وابسته خارجی این فدراسیون‌اند.

بیشتر از مُد و زیبایی