طراح عربستانی عضو فدراسیون مد فاخر فرانسه شد

محمد آشی، طراح مد عربستانی، روز دوشنبه ۵ ژوئن اعلام کرد که در فدراسیون مد فاخر فرانسه پذیرفته‌ شده است

محمد آشی، طراح مد عربستانی - facebook/ASHIstudioOfficial

طراح مد مشهور سعودی که حامی صنعت مد نوپای طراحی لباس در عربستان سعودی است به فدراسیون مد فاخر فرانسه، عالی‌ترین نهاد مد و خوش‌پوشی، پیوست.

محمد آشی، طراح مد عربستانی، روز دوشنبه ۵ ژوئن اعلام کرد که در فدراسیون مد فاخر فرانسه پذیرفته‌ شده و بدین ترتیب، تبدیل به نخستین طراح مد از منطقه خلیج‌فارس شد که به این فهرست معتبر ملحق شده است.

خانه مد همنام او آشی استودیو (Ashi Studio) اولین نمایش خود را در مجموعه رسمی مد در «هفته مد فاخر پاریس» در ۶ جولای ۲۰۲۳ خواهد داشت.

لباس‌های آشی بر تن ستارگان و چهره‌های مشهور بسیاری از جمله دیپیکا پادوکن، بیانسه و لیدی گاگا درخشیده است.

محمد جوان کار خود را در خارج از وطنش آغاز کرد. در ایالات‌متحده آموزش دید و قبل از سکونت و جا افتادن در فرانسه برای ژیوانچی و طراح مد فاخر لبنانی الی‌صعب کار کرد. او خانه مد خود را در سال ۲۰۰۷ در بیروت راه‌اندازی و در سال ۲۰۱۸ دفتر مرکزی خود را به پاریس منتقل کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آشی در مصاحبه‌ای در اوایل سال جاری به خبرگزاری فرانسه گفت که تا حدودی به‌دلیل خجالتی بودن و بخشی به دلیل این واقعیت که مد غربی در دوران رشد او در دهه ۱۹۸۰ در عربستان سعودی هنوز تابو بود، هرگز به ملیت خود اشاره‌ای نکرده است.

آشی به خبرگزاری فرانسه گفت: «در دهه ۹۰، من تنها طراح عربستانی بودم؛ اما هرگز نگفتم که عربستانی‌ام. می‌خواستم لباس‌ها جلوه کنند نه خودم.»

اکنون، با تغییرات اجتماعی عظیمی که در عربستان سعودی رخ داد، او در قامت مربی و راهنمای مد در وطنش مورد استقبال قرار گرفته است. اشی هم‌اکنون، مربی و راهنمای نسل جوان طراحان لباس در «کمیسیون مد عربستان سعودی» است که در سال ۲۰۲۰ در ادامه اصلاحات وسیع در عربستان سعودی ایجاد شد.

آشی به خبرگزاری فرانسه گفت: «چند ماه پیش برای اولین بار آشکارا برای صحبت در عربستان دعوت شدم و پس‌ از آن، افراد زیادی به سراغ من آمدند. من در نسل جوان شناخته‌شده و توجهی دریافت می‌کنم که هرگز انتظارش را نداشتم. آن‌ها برای چیزی که در زمان بزرگ شدن من ممنوع بود به مردم بورسیه می‌دهند. این یک لحظه نمادین است.»

اوت کوتور کلمه‌ای فرانسوی برای «خیاطی فاخر» یا «لباس‌های دست‌دوز سطح بالا» و خلق طرح‌های سفارشی و منحصربه‌فرد است که از ابتدا تا انتها به‌تمامی با دست دوخته می‌شوند.

اتاق اتحادیه‌های اوت کوتور تعیین می‌کند کدام خانه‌های مد واجد شرایط واقعی‌اند برای اینکه خانه‌ مد اوت کوتور نامیده بشوند. قوانین آن‌ها بیان می‌کند که تنها شرکت‌هایی که نامشان در فهرستی که هر سال از طرف کمیسیونی مستقر در وزارت صنعت تهیه می‌شود وجود دارد، می‌توانند از لقب اوت کوتور استفاده کنند.

در سال ۱۹۴۵، معیارهای سخت‌گیرانه‌تری برای به دست آوردن حق نامیدن خود به‌عنوان اوت کوتور و استفاده از این اصطلاح در تبلیغات وضع شد از جمله لباس‌ها باید حتما سفارشی تهیه‌ شده باشند و خانه مد مورد نظر باید در پاریس باشد و حداقل ۱۵ کارمند تمام وقت داشته باشد.

امسال استودیو اشی در کنار بالنسیاگا، زهیر مراد و چهارده نام مطرح دیگر عضو مهمان این فدراسیون شد که اعضای ثابت آن آدلین آندره، الکساندر ووتیه، الکسیس مابیله، بالنسیاگا، بالمین، بوچرا جرار، شانل، دیور، دلچه گابانا، فرانک سوربیر، جیامباتیستا والی، ژیوانشی، ژان پل گوتیه، ژولین فورنیه، مزون مارجیلا، ربیع کیروز، مائوریتزیو گالانته، اسکیاپارلی و استفان رولان‌اند.

آتلیه ورساچه، عزالدین علیه، الی صعب، فندی کوتور، جورجیو آرمانی پریو، آیریس ون هرپن، اولیانا سرگینکو، والنتینو و ویکتور و رولف اعضای وابسته خارجی این فدراسیون‌اند.

بیشتر از مُد و زیبایی