رئیس سردخانه دانشکده هاروارد به فروش اعضا و جوارح مردگان متهم شد

سدریک لاج ۲۸ سال در سردخانه دانشکده پزشکی هاروارد کار می‌کرد

دانشگاه هاروارد در بسیاری از رشته‌ها از جمله پزشکی جزو ۱۰ دانشگاه برتر جهان است - harvard.edu

دادستانی ایالت پنسیلوانیای ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد که رئیس پیشین سردخانه دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد به سرقت و فروش اعضا و جوارح پیکر اجساد تحت‌مطالعه دانشجویان متهم است.

بنا بر اعلام دادستانی، سدریک لاج ۵۵ ساله که ششم مه از کار برکنار شد، بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ اعضای بدن اجساد در اختیار دانشگاه را به صورت آنلاین و در بازار سیاه به فروش رسانده است. جرارد ام کارم، دادستان ایالات پنسیلوانیا، روز چهارشنبه در این باره گفت: «فاجعه‌ است؛ چرا که بسیاری از شهروندان برای پیشرفت علم پزشکی داوطلبانه وصیت می‌کنند پیکرشان به دانشگاه هاروارد تحویل داده شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بسیاری از این اجساد پس از ماه‌ها مطالعه دانشجویان پزشکی، یا به خانواده‌هایشان بازگردانده یا به درخواست متوفی سوزانده می‌شوند. دادستانی در بیانیه خود شرح داده که سدریک لاج معمولا خریداران را به سردخانه دانشگاه دعوت می‌کرده است تا اعضا و جوارح اجساد را از نزدیک بررسی کنند. او در سال ۱۹۹۵ به استخدام دانشگاه هاروارد درآمده بود. به گفته دادستانی پنسیلوانیا، اغلب خریداران این اعضا و جوارح را بلافاصله در بازار سیاه به فروش می‌رساندند.

جورج دیلی، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد، روز چهارشنبه با اظهارتاثر درباره این موضوع، گفت: «از اینکه اتفاقی تا این حد نگران‌‌کننده در محیط دانشگاه ما رخ داده است، وحشت‌زده‌ایم.»

به جز سدریک لاج، همسر او و یک خریدار اعضای بدن مردگان سردخانه هم در بازداشت پلیس‌اند.

دانشگاه هاروارد در بسیاری از رشته‌ها از جمله پزشکی جزو ۱۰ دانشگاه برتر جهان است.

بیشتر از جهان