جنجال تازه امباپه در پاری سن‌ژرمن

ستاره فرانسوی اعلام کرده است قراردادش را تمدید نمی‌کند و ممکن است در همین پنجره تابستانی ‏به رئال مادرید بپیوندد

اگر پاری ‌سن‌ژرمن نتواند روی رقمی برای فروش به توافق برسد، سال آینده امباپه را رایگان از دست خواهد داد - AFP

کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی فوتبال، با اعلام اینکه نمی‌خواهد بند تمدید قراردادش با پاری ‌سن‌ژرمن را فعال کند، جنجال تازه‌ای به وجود آورده است. او در تابستان ۲۰۲۲ به‌عنوان بازیکن آزاد در آستانه انتقال به رئال مادرید بود،‌ ولی با اصرار باشگاه و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، قرارداد جدید دو ساله‌ای امضا کرد که بندی برای تمدید قرارداد برای یک سال دیگر دارد. با این حال، امباپه در نامه‌ای به باشگاه اعلام کرده که نمی‌خواهد این بند تمدید را فعال کند، یعنی تابستان سال آینده به عنوان بازیکن آزاد می‌تواند جدا شود.

به گزارش سایت «ده اتلتیک»، امباپه بعد از دادن نامه‌اش به باشگاه اعلام کرده است که می‌خواهد همین تابستان جدا شود. پاری سن‌ژرمن رقم نجومی ۴۰۰ میلیون یورو را برای فروش او تعیین کرده است. بعد از آن بود که امباپه اعلام کرد که می‌خواهد به سال آخر قراردادش وفادار بماند و این به معنای جدایی رایگان او در تابستان ۲۰۲۴ خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدیران پاری سن‌ژرمن هنگام تمدید قرارداد به امباپه وعده داده بودند که تیم خوبی می‌بندند تا تیم بتواند برای قهرمانی لیگ قهرمانان تلاش کند، ولی باشگاه خریدهای مناسبی نداشت و پاریس به‌طور تحقیرآمیزی از لیگ قهرمانان حذف شد تا کاپیتان جدید تیم ملی فرانسه دلسرد شود.

رئال مادرید نیز بعد از شنیدن تنش جدید بین امباپه و پاری ‌سن‌ژرمن گوش به زنگ است تا بتواند شاه‌ماهی بازار نقل و انتقالات را صید کند. چرخش ناگهانی تابستان گذشته امباپه شوک بزرگی برای رئال بود و هوادارانش از تصمیم امباپه خشمگین شدند، ولی فلورنتینو پرز، رئیس آن باشگاه، خوب می‌داند که نباید چنین فرصتی را به‌سادگی از دست بدهد.

فصل گذشته، خط حمله رئال مادرید مشکلات زیادی داشت و کریم بنزما یک سال بعد از کسب توپ طلا، به‌علت مصدومیت‌های مداوم نتوانست درخشش قبلی را تکرار کند. این مهاجم هفته گذشته به پیشنهاد اغواکننده الاتحاد عربستان هم پاسخ مثبت داد و حالا خط حمله رئال مادرید با خلأ بزرگی روبه‌رو شده است.

رئال مادرید در روزهای گذشته تلاش کرده است اشتیاق زیادی برای جذب امباپه نشان ندهد تا بتواند این مهاجم را با قیمت پایین‌تری به دست آورد. گذشت زمان در این ماجرا کاملا به نفع باشگاه اسپانیایی است، زیرا که امباپه نمی‌خواهد به هیچ باشگاه دیگری برود.

اگر پاری ‌سن‌ژرمن نتواند روی رقمی برای فروش به توافق برسد، سال آینده امباپه را رایگان از دست خواهد داد. در همین حال، رئال گزینه‌های دیگری نیز در ذهن دارد تا در صورت ناکامی در جذب امباپه بتواند خط حمله‌اش را تقویت کند. هری کین، مهاجم تاتنهام و تیم ملی انگلستان، جدی‌ترین آلترناتیو امباپه برای جانشینی بنزما محسوب می‌شود.

بیشتر از فوتبال