خداحافظی لیونل مسی با پاری سن‌ژرمن؛ ستاره آرژانتینی راهی الهلال می‌شود؟

برخی از منابع خبری گزارش داده‌اند که باشگاه الهلال سه‌شنبه خبر امضای قرارداد با مسی را اعلام خواهد کرد

پس از دو فصل حضور در پایتخت فرانسه، همکاری لیونل مسی با باشگاه فوتبال پاری سن‌ژرمن به پایان رسید.

به گزارش گاردین، ناصر الخلیفی، مدیر باشگاه پاری سن‌ژرمن، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «می‌خواهم از لئو مسی برای دو فصل حضورش در این تیم تشکر کنم. حضور برنده هفت توپ طلا، در موفقیت‌های تیم ما و الهام بخشیدن به بازیکنان جوانمان بسیار موثر و لذتبخش بود. سهم او در موفقیت باشگاه پاری سن‌ژرمن را نمی‌توان دست‌کم گرفت؛ برای او و خانواده‌اش بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم.»

لیونل مسی در حالی شنبه، سوم ژوئن (۱۳ خرداد)، آخرین بازی خود را با باشگاه پاری سن‌ژرمن انجام داد و همراه با سایر بازیکنان این تیم، قهرمانی لیگ فرانسه را جشن گرفت، که فرازونشیب‌های زیادی در طول حضورش در این تیم داشت. 

اگرچه تیم پرستاره پاری سن‌ژرمن یازدهمین قهرمانی خود را در لیگ یک فرانسه به دست آورد، ماه مارس بار دیگر در مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف شد. در هفته‌های اخیر، مسی ۳۵ ساله هدف آزار بخشی از طرفداران پاری سن‌ژرمن قرار گرفت و ماه گذشته نیز باشگاه او را پس از سفر بدون اطلاعش به عربستان سعودی، مواخذه کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسی که سفیر گردشگری عربستان سعودی است، انتظار داشت که پس از بازی با لوریان، تمرین تیم طبق معمول دو روز تعطیل شود و سفر به این کشور را برنامه‌ریزی کرده بود. ولی پس از شکست نامنتظره پاری‌ سن‌ژرمن، کریستوف گالتیه تعطیلی تمرین را لغو کرد. مسی مدعی است که در هواپیما متوجه تغییر برنامه شد و دیگر نمی‌توانست در تمرین حاضر شود.

در جریان بازی شنبه‌شب نیز هواداران تیم پاری سن‌ژرمن چندین بار لیونل مسی را هدف تمسخر و انتقاد قرار دادند. با این حال، کریستوف گالتیه، سرمربی پاری سن‌ژرمن، پنجشنبه از مسی دفاع کرد و گفت: «من این افتخار را داشتم که مربی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال باشم. امسال او بخش مهمی از تیم بوده و به نظر من هیچ‌یک از انتقادهایی که به او وارد می‌شود، موجه نیست. او همیشه در کنار تیم بوده و همراهی او در طول فصل افتخار بزرگی بود.»

پس از خداحافظی مسی با این باشگاه فرانسوی، هنوز دقیقا مشخص نیست که او قرار است به کدام باشگاه بپیوندد.

برخی از منابع نزدیک به این ابرستاره آرژانتینی می‌گویند که او پیشنهادی رسمی برای پیوستن به باشگاه الهلال عربستان سعودی در فصل آینده، دریافت کرده است. مسی برای بازگشت به بارسلونا و انتقال به تیم اینترمیامی ایالات متحده نیز در معرض توجه قرار گرفته است.

در همین حال، وبسایت تریبونا به نقل از آلبرت ماسنو، روزنامه‌نگار آرژانتینی، نوشت که باشگاه الهلال قصد دارد سه‌شنبه (۶ ژوئن - ۱۶ خرداد) خبر امضای قرارداد با مسی را اعلام کند.

گفته می‌شود که این باشگاه عربستانی پیشنهادی دوساله با مبلغی نزدیک به ۱.۲ میلیارد یورو به مسی ارائه کرده تا اسطوره آرژانتینی را جذب کند. 

پاسخ مسی به این پیشنهاد هنوز مشخص نیست، اما اگر مثبت باشد، الهلال فورا این خبر مهم را اعلام خواهد کرد که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال را به خدمت گرفته است. 

در هفته‌های گذشته انتشار خبر مربوط به پیوستن لیونل مسی به باشگاه الهلال عربستان سعودی، موجی از واکنش‌ها را در میان علاقه‌مندان فوتبال در این کشور برانگیخت و هشتگ «مسی‌ــ‌هلالی» در رسانه‌های اجتماعی فراگیر شد.

کریستیانو رونالدو در دسامبر ۲۰۲۲ با قراردادی ۱۷۵ میلیون پوندی در سال، به باشگاه فوتبال النصر عربستان سعودی پیوست. پس از پیوستن رونالدو به النصر، اگر لیونل مسی هم راهی عربستان سعودی شود، تحول بزرگی در این کشور رخ خواهد داد؛ به‌ویژه که افزون بر نام این ابر‌ستاره‌ها، اخبار تاییدنشده‌ای نیز درباره پیوستن کریم بنزما به باشگاه الاتحاد عربستان سعودی مطرح است. 

پیش‌تر، روزنامه دیلی‌میل در گزارشی نوشته بود که باشگاه الهلال عربستان سعودی آماده است که در تابستان امسال با لیونل مسی قرارداد ببندد. این روزنامه در این باره، به حضور پدر و مدیر برنامه‌های مسی در ریاض استناد کرد.

عربستان سعودی با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری دقیق، می‌کوشد لیگ فوتبال خود را به یکی از هفت لیگ معتبر جهان تبدیل کند و در نهایت، میزبان جام جهانی ۲۰۳۰ شود. اگر مدیران ورزش عربستان سعودی بتوانند لیونل مسی را جذب کنند، علاوه بر چندین برابر شدن مخاطبان و هواداران لیگ فوتبال عربستان سعودی و باشگاه الهلال، این کشور یک گام بلند دیگر نیز به سوی کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ نزدیک خواهد شد، زیرا حضور دو ستاره بزرگ تاریخ فوتبال دنیا در لیگ فوتبال یک کشور که جذب بیش از نیمی از هواداران فوتبال دنیا را در پی خواهد داشت، می‌تواند مدیران فیفا را به ثبات مدیریتی و کیفیت برنامه‌ریزی سعودی‌ها مط‌مئن کند.

بیشتر از فوتبال