برزیل همچنان منتظر آنچلوتی است

رئیس فدراسیون فوتبال برزیل امیدوار است در سفر به اروپا، با سرمربی ایتالیایی و مدیر رئال مادرید برای این انتقال مذاکره کند

فدراسیون فوتبال برزیل برای توافق با کارلو آنچلوتی تلاش زیادی کرد ولی نتوانست با سرمربی رئال مادرید به توافق برسد - AFP

در میان تیم‌ ملی‌های بزرگ جام جهانی ۲۰۲۲ برزیل تنها تیمی است که هنوز سرمربی‌اش را انتخاب نکرده است. بعد از جدایی تیته، فدراسیون فوتبال برزیل برای توافق با کارلو آنچلوتی تلاش زیادی کرد ولی نتوانست با سرمربی رئال مادرید به توافق برسد. با این حال ادنالدو رودریگز، رئیس این فدراسیون، هنوز امیدش را از دست نداده و قرار است در سفر به اروپا، با سرمربی رئال مادرید و همچنین فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه، درباره این انتقال مذاکره کند.

به گزارش رویترز، رودریگز در نشست خبری سه‌شنبه درباره آنچلوتی گفت: «او همچنان گزینه نخست ما است و در سفر تیم ملی برزیل به اروپا می‌توانیم به نتایج شفاف‌تری برسیم.»

برزیل ۱۷ ژوئن در اسپانیا با گینه و ۲۰ ژوئن در پرتغال با سنگال بازی می‌کند. هدایت موقت برزیل در این دو بازی دوستانه به عهده رامون منزس، مربی تیم زیر ۲۰ ساله‌ها، خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رودریگز اضافه کرد: «این سفر در انتخاب سرمربی بعدی اهمیت خیلی زیادی دارد. من می‌‌خواهم با آنچلوتی و رئیس باشگاه رئال مادرید صحبت کنم. فقط بعد از آن است که می‌توانیم درباره احتمال رخ دادن یا رد آن صحبت کنیم.»

آنچلوتی تا سال ۲۰۲۴ با رئال مادرید قرارداد دارد و در صورت جدایی، باید به این باشگاه غرامت بدهد. با این حال رودریگز تاکید دارد که این مانعی در راه توافق احتمالی با برزیل نیست: «گره این ماجرا قطعا در جریمه فسخ قرارداد نیست. مشکل اصلی خود قرارداد است که هیچ‌کدام از طرفین تمایلی به فسخ آن ندارند. ما روی این موضوع برنامه‌ریزی کرده‌ایم و هرچه در توانمان باشد، برای تحقق آن انجام می‌دهیم.»

آنچلوتی ماه گذشته درباره پیشنهاد برزیل اظهار بی‌میلی کرد و گفت که ترجیح می‌دهد به سال آخر قراردادش با رئال مادرید متعهد بماند.

آخرین قهرمانی برزیل در جام جهانی به سال ۲۰۰۲ برمی‌گردد که با هدایت اسکولاری به دست آمد. بعد از آن، مربیان برزیلی مثل کارلوس آلبرتو پریرا، دونگا، مانو منزس و تیته روی نیمکت این تیم نشستند ولی هیچ‌کدام نتوانستند در جام جهانی به موفقیتی برسند تا فدراسیون فوتبال این کشور به فکر جذب مربیان اروپایی بیفتد.

پیش از این نام مربیانی مثل پپ گواردیولا و زین‌الدین زیدان هم به عنوان گزینه هدایت برزیل مطرح بود، ولی علاقه فدراسیون فوتبال این کشور به آنچلوتی کاملا جدی است. این مربی ایتالیایی در رئال مادرید با بازیکنان برزیلی همکاری خیلی خوبی دارد و همین فدراسیون را امیدوار کرده است که بتواند از پتانسیل جوانان این کشور در جام جهانی ۲۰۲۶ به‌خوبی استفاده کند.

بیشتر از فوتبال