خودارضایی مردان احتمال بچه‌دار شدن را افزایش می‌دهد

نتایج یک مطالعه‌ نشان داد که خودارضایی خطر ابتلا به بیماری‌های آمیزشی را نیز کم می‌کند

انزال با خودارضایی، باعث بیرون ریختن منی کم‌کیفیت می‌شود و به این ترتیب برای جفت‌گیری اسپرم تازه مهیا می‌شود - Canva

بر اساس نتایج یک تحقیق جدید، خودارضایی می‌تواند احتمال بچه‌دار شدن نخستی‌سانان [یکی از راسته‌های پستانداران از رسته جفت‌داران شامل انواع میمون‌ها و انسان] نر را افزایش دهد.

به گزارش اسکای‌نیوز، طبق این مطالعه که کالج دانشگاهی لندن (یوسی‌ال) انجام داد، خودارضایی با توجه به آنکه برانگیختگی قبل از آمیزش جنسی را افزایش می‌دهد، به باروری موفقیت‌آمیز کمک می‌کند.

به گفته این محققان، انزالی که در پی خودارضایی رخ می‌دهد، باعث بیرون ریختن منی کم‌کیفیت می‌شود و به این ترتیب برای جفت‌گیری اسپرم تازه مهیا می‌شود. از طرفی خودارضایی می‌تواند ابتلا به بیماری‌های آمیزشی را نیز کاهش دهد.

با این حال محققان خاطرنشان کردند که مزایای خودارضایی برای زنان‌‌ــ از منظر تکاملی‌ــ چندان روشن نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش اسکای‌نیوز، دکتر ماتیلدا بریندل، محقق ارشد این مطالعه، گفت: «یافته‌های ما به روشن کردن یک رفتار جنسی بسیار رایج اما کمتر شناخته‌شده کمک می‌کند و نشانگر پیشرفتی چشمگیری در شناخت ما از کارکردهای خودارضایی است.»

خودارضایی در حیوانات هم رایج است اما گمان می‌رود در میان نخستی‌سانان شامل شامپانزه‌ها، میمون‌ها و انسان‌ها شایع‌تر باشد.

این مطالعه که در مجله گزارش‌های انجمن سلطنتی ب (Proceedings of The Royal Society B) منتشر شد، بر حیوانات نخستی‌سان اعم از وحشی و در اسارت متمرکز بود.

دکتر بریندل و همکارانش با هدف شناخت زمان و علت پیدایش خودارضایی از ۲۴۶ مقاله دانشگاهی منتشرشده و ۱۵۰ پرسشنامه اطلاعات گردآوری کردند. آن‌ها گزارش‌های شخصی کارشناسان نخستی‌سانان و نگهبانان باغ‌وحش را هم تجزیه و تحلیل کردند.

طبق این یافته‌ها، نیاکان مشترک انسان و تمامی نخستی‌سانان دیگر به احتمال زیاد خودارضایی می‌کرده‌اند.