اسطوره مادریدی‌ها رسما به الاتحاد عربستان پیوست؛ مسی و انگولو کانته هم می‌آیند؟

اگر سعودی‌ها بتوانند لیونل مسی را نیز جذب کنند، لیگ فوتبال عربستان به یکی از پرمخاطب‌ترین لیگ‌های جهان تبدیل خواهد شد و میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ آسان‌تر می‌شود

کریم بنزما به الاتحاد عربستان پیوست‌ــ Marca

فابریتزیو رومانو، سرشناس‌ترین خبرنگار حوزه نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا، روز دوشنبه ۱۵ خردادماه در صفحه شخصی خود در توییتر، از نهایی شدن قرارداد کریم بنزما، بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال ۲۰۲۲ و کاپیتان رئال مادرید، با باشگاه الاتحاد عربستان خبر داد.

رومانو می‌گوید قرارداد دوساله پرافتخارترین بازیکن تاریخ کهکشانی‌ها با ۲۵ عنوان قهرمانی، به مبلغ ۴۰۰ میلیون یورو با باشگاه الاتحاد عربستان به امضا رسیده و قرار است به‌زودی از آن رونمایی شود؛ قراردادی که تمدید آن برای یک سال دیگر، در صورت تحقق شروطی خاص ممکن است.

البته عواید این قرارداد به همین‌جا محدود نمی‌شود، چرا که قرار است سود سرشار حاصل از تبلیغات تلویزیونی و فروش پیراهن بنزما هم به حساب او واریز شود، او برای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ نقش سفیر عربستان سعودی را برعهده بگیرد و از پرداخت مالیات هم معاف است.

تلویزیون دولتی الاخباریه در عربستان سعودی هم لحظاتی قبل خبر ثبت رسمی قرارداد بنزما با الاتحاد را تایید کرد. این در حالی است که گفته می‌شود لیونل مسی، ابرستاره دنیای فوتبال، هم به‌زودی برای پیوستن به باشگاه الهلال به عربستان سعودی خواهد رفت.

پیش از این، رسانه فوت مرکاتو در فرانسه و آ.اس و الموندو در اسپانیا فاش کرده بودند که دولت عربستان سعودی به کریم بنزما پیشنهاد داده است تا در ازای دریافت ۴۰۰ میلیون یورو، خودش تیم موردعلاقه‌اش را انتخاب کند و برای  پیوستن او به الاتحاد هیچ اجباری ندارد.

مبلغ قرارداد دوساله بنزما با قهرمان لیگ برتر عربستان سعودی دقیقا به اندازه میزان قرارداد کریستیانو رونالدو با باشگاه النصر است، اما گفته می‌شود در صورت قطعی شدن پیوستن مسی به الاهلال، او ۴۰۰ میلیون یورو در یک سال، معادل دو برابر دستمزد رونالدو و بنزما دریافت خواهد کرد.

نواف الاسیوی، خبرنگاری که پنج ماه پیش از پیشنهاد الاتحاد عربستان به بنزما پرده برداشت هم به‌تازگی اعلام کرده است که الاتحادی‌ها در حال توافق با انگولو کانته، ستاره فرانسوی و هافبک دفاعی باشگاه چلسی‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کریم مصطفی بنزما که ۱۴ سال پیراهن رئال مادرید را پوشید و با ۳۵۴ گل زده، دومین گلزن تاریخ این باشگاه محسوب می‌شود، مدارک اصلی انتقالش به عربستان سعودی برای بازی در شهر جده را امضا کرده است و پس از خداحافظی با هواداران رئال مادرید، به خاورمیانه سفر خواهد کرد.

او با رئال مادرید پنج بار قهرمان لیگ قهرمانان فوتبال اروپا شد و روز یکشنبه ۱۴ خردادماه، آخرین بازی‌اش را برای کهکشانی‌ها انجام داد. بنزما در این بازی با گلزنی مقابل اتلتیکو بیلائو و در شرایطی که تمام هواداران رئال ایستاده تشویقش می‌کردند، با ورزشگاه سانتیاگو برنابئو خداحافظی کرد.

کاپیتان کریم بنزما که از او به‌عنوان یکی از برترین و باهوش‌ترین مهاجمان تاریخ فوتبال دنیا یاد می‌شود، با ۶۴۸ بازی پنجمین بازیکنی است که بیشترین‌بار پیراهن رئال را بر تن کرده و با ۳۵۴ گل، دومین گلزن تاریخ مادریدی‌ها است. او همچنین دومین گلزن تاریخ رئال مادرید در لیگ است و چهارمین گلزن لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

وینیسیوس، ستاره جوان رئال مادرید، در تقدیر از کریم بنزما نوشت: «بنزوینی، وینزما (ترکیب وینیسیوس و بنزما)... یا هر کلمه دیگری. نتیجه همیشه یکی بوده؛ گل، خنده، جام و فراتر از همه، یاد گرفتن. وقتی پسربچه‌ای از سائو گونزالو که خیلی خجالتی بود، سال ۲۰۱۸ وارد مادرید شد، تو اولین نفری بودی که از من استقبال کردی. هرگز فراموش نخواهم کرد. من کنار تو رشد کردم. ما کنار هم قهرمان اسپانیا، اروپا و جهان شدیم و من بردن توپ طلای تو را با غرور تشویق کردم. کریم، جایت به‌شدت خالی خواهد بود. ممنون بابت همه‌چیز اسطوره! بابت از دست دادن تو توی زندگی‌ام خیلی متاسفم.»

بیشتر از فوتبال