پیشنهاد ۲۱۴ میلیون دلاری باشگاه الاتحاد عربستان برای کریم بنزما

گفته می‌شود مهاجم رئال مادرید در ابتدا پیشنهاد الاتحاد را رد کرده بود، اما پس از افزایش مبلغ از طرف این باشگاه، درباره رفتن به عربستان سعودی فکر می‌کند

بنزما در فصل ۲۲-۲۰۲۱ با فرانسه قهرمان لیگ ملت‌های اروپا شد و سپس با رئال مادرید لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد _ AFP

خبرگزاری العربیه بر اساس گزارش‌های‌ منتشرشده در چند رسانه، نوشت که کریم بنزما، مهاجم رئال مادرید، در حال بررسی پیشنهاد بیش از ۲۰۰ میلیون دلاری یک باشگاه عربستانی است.

گفته می‌شود باشگاه الاتحاد برای قراردادی دو ساله به این فوتبالیست فرانسوی پیشنهاد پرداخت بیش از ۲۱۴ میلیون دلار داده است.

این پیشنهاد در حالی ارائه شده است که بنزمای ۳۵ ساله فصل گذشته قرارداد خود را برای ماندن در اسپانیا به مدت یک سال تمدید کرده بود، اما هنوز هیچ اطلاعیه‌ای از باشگاه فعلی خود در مورد وضعیت فصل بعد دریافت نکرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کریم بنزما ابتدا پیشنهاد الاتحاد را رد کرده بود، اما اکنون پس از افزایش مبلغ از طرف این باشگاه، به رفتن به عربستان سعودی فکر می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کریم بنزما در سال ۲۰۰۹ از المپیک لیون به رئال مادرید پیوست و از آن زمان تاکنون، در ۶۴۷ بازی، ۳۵۳ گل به ثمر رسانده و ۱۶۵ پاس گل داده است. در فصل ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳، او با وجود مصدومیت، در ۴۲ بازی، ۳۰ گل به ثمر رساند و شش پاس گل داد.

اگر بنزما پیشنهاد باشگاه الاتحاد را بپذیرد، نام این مهاجم به‌عنوان دومین ستاره فوتبال مطرح خواهد شد که به عربستان سعودی می‌رود و راه کریستیانو رونالدو را دنبال می‌کند.

در سال‌های گذشته، بازیکنان بزرگی در فوتبال آسیا بازی کردند، ولی انتقال رونالدو، برنده پنج توپ طلا، با هیچ‌کدام از آن‌ها قابل مقایسه نیست.

دستمزد بالای فوق‌ستاره پرتغالی بعد از جدایی از منچستریونایتد مانع بزرگی برای انتقالش به باشگاه‌های اروپایی بود، ولی النصر با پرداخت دستمزد سالانه ۲۰۰ میلیون یورو، او را متقاعد کرد که برای دو سال و نیم پیراهن زرد این تیم را به تن کند. آن‌ها برای رونالدو مراسم رونمایی پرزرق و برقی ترتیب دادند و اولین بازی‌اش در ریاض، مقابل تیم پرستاره پاری‌سن‌ژرمن بود.

پیش از این، گزارش‌هایی نیز درباره پیشنهاد یک باشگاه دیگر عربستان سعودی برای جذب لیونل مسی، نماد فوتبال آرژانتین، مطرح شده بود، اما پدر مسی این ادعاها را رد کرده است.

فوتبال قرار است یکی از عناصر اصلی در چشم‌انداز توسعه عربستان تا سال ۲۰۳۰ باشد. این کشور تلاش می‌کند اقتصاد متنوع‌تری داشته باشد و وابستگی‌اش به نفت را کمتر کند.

بیشتر از فوتبال