ژاپنی‌ها چطور برای لبخند زدن آموزش می‌بینند؟

مدت‌های مدید ماسک زدن سبب شده است شماری از ژاپنی‌ها در دوران بدون ماسک به سراغ کارگاه‌ها و سمینارهای تمرین لبخند بروند

از نظر فرهنگی، لبخند نشان می‌دهد که من اسلحه‌ در دست ندارم و تهدیدی برای شما نیستم‌ــ -Kim Kyung-Hoon/REUTERS

هرچند قبل از شیوع همه‌گیری کووید هم استفاده از ماسک در کشورهای آسیای شرقی رایج بود و بسیاری از مردم برای جلوگیری از سرایت یا ابتلا به بیماری‌های فصلی و تب یونجه ماسک می‌زدند، در ژاپن، پس از دستور رسمی دولت برای ماسک زدن، استفاده از ماسک به‌شدت افزایش یافت.

پس از اینکه دولت این کشور در ماه مارس، دستورالعمل الزام به ماسک زدن را لغو کرد، هیماواری یوشیدا از جمله کسانی بود که متوجه شد فراموش کرده است چگونه بدون ماسک زندگی کند.

رویترز به نقل از این جوان ۲۰ ساله نوشت: در طول دوران کووید، از عضلات صورتم زیاد استفاده نکرده بودم.

او اکنون یک «مربی لبخند» استخدام کرده و می‌گوید این «ورزش خوبی» است و به او کمک می‌کند تا برای ورود به بازار کار ژاپن آماده شود.

که‌یکو کاوانو مربی لبخندی است که یوشیدا و همکلاسی‌هاش را که اکثرا جوان‌اند، آموزش می‌دهد. در یکی از تمرین‌ها، او از آن‌ها می‌خواهد آینه را روبروی صورتشان نگه دارند و کناره‌های دهانشان را با انگشتان خود به بیرون بکشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تقاضا برای کلاس‌های اگائویکو (به معنای لبخندآموزی) موسسه کاوانو در این مدت چهار برابر شده است و افراد برای هر جلسه کلاس خصوصی حدود هفت هزار و ۷۰۰ ین (معادل ۵۵ دلار) می‌پردازند.

کاوانو ضمن اشاره به بازگشت روزافزون گردشگران به جزیره ژاپن می‌گوید: فکر می‌کنم به لبخند زدن مردم نیاز روزافزونی وجود دارد.

او معتقد است که شهروندان ژاپن به دلیل احساس امنیت زندگی در یک کشور جزیره‌ای در مقایسه با غربی‌ها، کمتری به لبخند زدن تمایل دارند؛ روندی که با افزایش استفاده از ماسک، تشدید شد.

او افزود که از نظر فرهنگی، لبخند نشان می‌دهد که من اسلحه‌ در دست ندارم و تهدیدی برای شما نیستم.

نتایج یک نظرسنجی که شبکه عمومی ان‌اچ‌کی (NHK) در ماه مارس منتشر کرد، نشان داد که ۵۵ درصد مردم ژاپن هنوز به همان اندازه دوران اجباری بودن ماسک، ماسک می‌زنند و تنها هشت درصد آن‌ها  ماسک را کاملا کنار گذاشته‌اند.

بیشتر از زندگی