بریتیش امریکن توباکو به دلیل نقض تحریم کره شمالی ۶۲۹ میلیون دلار جریمه شد

بریتیش امریکن توباکو و شرکت‌های تابعه آن در یک طرح حرفه‌ای برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی فعالیت داشتند

مقر «بریتیش امریکن توباکو» در لندن - AFP

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت (۲۵ آوریل)، اعلام کرد که شرکت «بریتیش امریکن توباکو»، که یک شرکت دخانیات بریتانیایی است و دومین شرکت بزرگ دخانیات جهان به‌شمار می‌رود، با پرداخت ۶۲۹ میلیون دلار برای حل‌وفصل اتهام‌های مربوط به نقض تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی موافقت کرده است.

 یکی از مقام‌های وزارت دادگستری ایالات متحده گفت که بریتیش امریکن توباکو و شرکت‌های تابعه آن در یک طرح حرفه‌ای برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و فروش محصولات تنباکو به کره شمالی از طریق یک شرکت در سنگاپور، شرکت داشته‌اند.

این مقام وزارت دادگستری ایالات متحده گفت که این بزرگ‌ترین مجازات تحریمی کره شمالی در تاریخ وزارت دادگستری و آخرین هشدار به شرکت‌ها در همه جای جهان درباره هزینه‌ها و عواقب نقض تحریم‌های آمریکا است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین به گزارش آسوشیتدپرس، دادستان‌های فدرال ایالات متحده یک طرح قاچاق سیگار را فاش کردند که برای برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی، پول جمع‌آوری می‌کرد و اتهام‌هایی علیه سه مرد، یک بانکدار کره شمالی و دو تسهیل‌گر چینی در این ارتباط مطرح شده است.

«بریتیش امریکن توباکو»، تولید‌کننده برندهایی (نشان تجاری) چون دانهیل، لاکی استرایک و پال مال است. این شرکت در سال ۲۰۱۷ با خرید شرکت آمریکایی رینولدز، مالک نشان‌های تجاری چون نیوپورت و کمل، به بزرگ‌ترین شرکت تجاری دخانیات جهان تبدیل شد.

این شرکت گفته‌ است که این مبلغ هیچ تاثیری بر سرمایه‌گذاران شرکت برای سال ۲۰۲۳ نخواهد داشت.

جک بولز، مدیر اجرایی «بریتیش امریکن توباکو»، گفت ما عمیقا از رفتار نادرست ناشی از فعالیت‌های تجاری گذشته که به این توافق منجر شد، متاسفیم و تصدیق می‌کنیم که در رعایت استانداردهای سطح بالا که به درستی از ما انتظار می‌رفت، کوتاهی کرده‌ایم.

تحقیقات وزارت دادگستری و دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا مربوط به فعالیت‌های تجاری شرکت «بریتیش امریکن توباکو» در ارتباط با کره شمالی بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ است.

این شرکت اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۷ به تمام فعالیت‌های این‌چنینی پایان داده است.

سازمان ملل متحد پس از آزمایش هسته‌ای پیونگ یانگ در سال ۲۰۰۶، تحریم‌هایی را علیه کره شمالی اعمال کرد و ایالات متحده نیز به‌طور جداگانه محدودیت‌های شدیدتری را بر تجارت با این کشور اعمال کرده است.

بیشتر از جهان