مقایسه رژه تاجگذاری شاه‌ چارلز سوم و ملکه الیزابت دوم

حدود پنج هزار پرسنل نیروهای مسلح، در دو صف جداگانه پادشاه را از کاخ باکینگهام تا کلیسای وست مینستر و بازگشت از این کلیسا به سمت کاخ همراهی خواهند کرد

 انتظار می‌رود این بزرگترین عملیات تشریفاتی نظامی در ۷۰ سال گذشته باشد- AFP

مراسم تاجگذاری پادشاه و ملکه همسر، بزرگترین عملیات تشریفاتی نظامی در ۷۰ سال اخیر خواهد بود و بیش از شش هزار مرد و زن از نیروهای مسلح بریتانیا در این رویداد تاریخی سلطنتی حضور خواهند داشت.

یاهو نیوز به نقل از پی‌آ مدیا نوشت که وزیر وزارت دفاع اعلام کرده است که حدود پنج هزار پرسنل نیروهای مسلح، در دو صف جداگانه پادشاه را از کاخ باکینگهام تا کلیسای وست مینستر و بازگشت از این کلیسا به سمت کاخ همراهی خواهند کرد.

دسته اول گروه کوچک ۲۰۰ نفره‌ای از گروه رژه پادشاهی است که گروه محافظین سلطنت را همراهمی ‌می‌کند. دسته دوم، که حدود ۴۰۰ نفر از نیروهای مسلح بریتانیا و کشورهای مشترک المنافعی‌اند که در مسیر سه کیلومتری بازگشت از کلیسای وست مینستر به کاخ باکینگهام رژه خواهند رفت.

اگرچه انتظار می‌رود این بزرگترین عملیات تشریفاتی نظامی در ۷۰ سال گذشته باشد، اما این منظره تنها اندکی به آنچه در سال ۱۹۵۳ اتفاق افتاد شباهت دارد. در تاجگذاری ملکه الیزابت فقید ۲۹ هزار پرسنل نظامی از بریتانیا و سراسر کشورهای مشترک المنافع مسیری بیش از سه کیلومتر را در ۴۵ دقیقه رژه رفتند.

لرد وست، اولین لرد دریادار و رئیس سابق ستاد نیروی دریایی، در این باره به تلگراف گفت که این مراسم چنانچه شاه می‌خواهد یک تاجگذاری کوچک است، اما نیروهای مسلح ما بسیارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در تاجگذاری ملکه الیزابت، ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر دیگر از نیروهای مسلح در مسیر هفت کیلومتری بازگشت از کلیسای وست مینستر تا کاخ باکینگهام صف کشیدند. به این ترتیب مجموعا حدود ۴۵ هزار نیروی مسلح در مراسم تاجگذاری ملکه الیزابت دوم حضور داشتند.

همچنین در آن سال ۱۶۸ جنگنده جت بر فراز کاخ باکینگهام در سه بخش به فاصله ۳۰ ثانیه در پایان راه‌پیمایی پرواز کردند.

اگرچه اعداد نهایی برای مراسم امسال به آب و هوا بستگی دارد، اما وزارت دفاع اعلام کرده است که این بار «ده‌ها» هواپیما در یک پرواز شش دقیقه‌ای در آسمان لندن حضور خواهند داشت و اعضای خانواده سلطنتی از بالکن کاخ باکینگهام آنها را تماشا می‌کنند.

بیش از ۴۰۰ پرسنل، در ۱۳ مکان و کشتی‌های نیروی دریایی سلطنتی، ۲۱ گلوله توپ را به نشانه تاجگذاری شکلیک خواهند کرد. این آمار غیر از برج لندن و رژه اسب‌سواران گارد است که به ترتیب ۶۲ و ۶ توپ سلام شلیک می‌کنند.

هرچند کمیته سازماندهی تاجگذاری قصد داشت که همه ۵۶ کشور مشترک المنافع در این راهپیمایی شرکت کننده، اما حدود ۲۰ کشور از جمله هند، افریقای جنوبی، غنا و سنگاپور هنوز آمادگی خود را برای شرکت در مراسم اعلام نکرده‌اند.  

تعداد کمتر شرکت‌کنندگان نظامی، نشان دهنده کاهش تعداد نیروهای مسلح بریتانیاست که از در سال ۱۹۵۳ به ۸۶۸ هزار نفر می‌رسید، اما تا سال ۲۰۲۱ به ۱۵۹ هزار نفر کاهش یافت.

بیشتر از جهان