صلیب تاجگذاری شاه‌ چارلز سوم قطعاتی منسوب به مصلوب شدن مسیح دارد

این تکه‌های چوبی هدیه پاپ فرانسیس به شاه چارلز است که روی صلیبی که در مراسم تاج‌گذاری است نصب شده‌اند

این صلیب پس از برگزاری مراسم، به‌طور مشترک در دسترس کلیساهای انگلیکن و کاتولیک رومی در ولز قرار خواهد گرفت-AFP via Getty Images

پاپ فرانسیس تکه‌های چوبی از صلیبی را که گمان می‌رود عیسی مسیح روی آن مصلوب شده بود، به شاه چارلز سوم هدیه داد تا بخشی از صلیب جدیدی باشد که ماه آینده در مراسم تاج‌گذاری چارلز سوم، پادشاه بریتانیا، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز‌، این قطعات در صلیب ولز، یک صلیب نقره‌ای که ماه آینده به‌عنوان بخشی از مسیر پیاده‌روی به کلیسای وست مینستر در ۶ مه حضور خواهد داشت، نصب شده‌اند.

در ساخت این صلیب از سنگ مرغوب معادن ولز، چوب بازیافتی و نقره‌های بازیافتی از ضرابخانه سلطنتی در لانتریسنتس استفاده شده و مایکل لوید، نقره‌ساز، آن را در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان هدیه‌ای از طرف پادشاه به کلیسای ولز، ساخته است. دو تکه‌ چوبی کوچک یادگاری اهدایی پاپ، به شکل صلیب در پشت سنگ قیمتی کریستال رز که وسط صلیب قرار دارد، نصب شده‌اند.

روی صلیب کلماتی از سنت دیوید، قدیس حامی ولز، به زبان ولزی حک شده است که می‌گوید: «شاد باش. ایمان خود را حفظ کن. کارهای کوچک را انجام بده.»

بخش‌های نقره‌ای صلیب علائم خاصی دارند، از‌جمله سر پلنگ، علامت سلطنتی که به دستور شاه چارلز در نوامبر ۲۰۲۲ روی آن نصب شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، کلیسای ولز که شاخه‌ای از کلیسای انگلیکن است در بیانیه‌ای اعلام کرد که در یک حرکت جهانی مهم، صلیب ولز در ترکیب با صلیب واقعی، هدیه شخصی پاپ فرانسیس به اعلیحضرت پادشاه برای تاج‌گذاری استفاده می‌شود.

این صلیب پس از برگزاری مراسم به‌طور مشترک در دسترس کلیساهای انگلیکن و کاتولیک رومی در ولز قرار می‌گیرد.
اندرو جان، اسقف اعظم انگلیکن ولز، روز چهارشنبه ۱۹ آوریل، در مراسمی در لندیدنو در شمال ولز، صلیب را برکت داد و گفت که طراحی آن بیانگر ایمان مسیحی، میراث و تعهد ما به پایداری است.
او افزود که خوشحالیم این صلیب برای اولین بار به‌عنوان راهنمای اعلیحضرت در کلیسای وست مینستر به سمت محل برگزاری تاج‌‌گذاری خواهد بود.

شاه چارلز سوم ارتباط نزدیکی با ولز دارد. او به‌عنوان وارث تاج و تخت بریتانیا، عنوان باستانی شاهزاده ولز را داشت تا اینکه در سپتامبر گذشته و به‌دنبال مرگ مادرش، ملکه الیزابت دوم، به پادشاهی رسید و پسر بزرگ و جانشین سلطنت او، ویلیام، اکنون شاهزاده ولز است.

بیشتر از جهان