بریتانیا به‌طور روزانه علیه ایران و روسیه عملیات‌ سایبری انجام می‌دهد

واحد ملی امنیت سایبری بریتانیا به‌گونه‌ای اقدام می‌کند که در نهایت «دشمنان» متوجه نمی‌شوند شرایطی که با آن مواجه‌اند نتیجه عملیات سایبری بوده است

واحد ملی امنیت سایبری بریتانیا در سال ۲۰۲۰ برای مقابله تهدیدات امنیتی از جمله تهدیدات دولت‌های خارجی ایجاد شد-Canva

داده‌های واحد ملی امنیت سایبری بریتانیا نشان می‌دهد نیروهای این سازمان دولتی به‌طور روزانه عملیات و مجموعه حمله‌های سایبری سازمان‌يافته‌ای را علیه ایران و برخی  دیگر از کشورها که «متخاصم» تلقی می‌شوند اعمال می‌کنند.

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه چهارم آوریل، ۱۵ فروردین، نوشت هکرهای دولت بریتانیا در سه سال گذشته حمله‌های سایبری پرشماری علیه نهادهای وابسته به دولت‌های ایران، روسیه و چین و در مقابله با کارزارهای اطلاعات نادرست این کشورها ترتیب داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌‌گزارش رویترز، این حمله‌های سازمان‌یافته دولتی زیر نظارت واحد ملی امنیت سایبری بریتانیا طراحی و اجرا می‌شوند.

نشریه آمریکایی فوربس نیز روز سه‌شنبه ضمن اشاره به محتوای گزارش جدید واحد ملی امنیت سایبری بریتانیا (NCF) نوشت این واحد ویژه اطلاعاتی-امنیتی در سال ۲۰۲۰ برای مقابله تهدیدات امنیتی و تروریستی، از جمله تهدیدهای دولت‌های خارجی و تامین امنیت سایبری بریتانیا تشکیل شده است.

به‌گزارش فوربس، این واحد اطلاعاتی-امنیتی در جایگاه نهاد رابط میان وزارت دفاع بریتانیا و سازمان جاسوسی این کشور عمل می‌کند.

به‌گفته جرمی فلمینگ، مدیر ستاد ارتباطات دولت بریتانیا، «در جهانی که به طور فزاینده‌ بی‌ثبات و مرتبط شده است. برای این که بتوانید یک قدرت سایبری مسئول باشید، باید بتوانید تا با دشمنان خود رقابت و برخورد کنید.»

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد واحد ملی امنیت سایبری بریتانیا از شیوه‌های متفاوت و پیچیده‌ای برای مقابله با کارزارهای اطلاعات نادرست و حملات سایبری استفاده می‌کند. به‌گونه‌ای که «دشمنان» در نهایت متوجه نمی‌شوند شرایطی که با آن مواجه شده‌اند نتیجه یک عملیات سایبری بوده است.

در حالی که هفته‌ها تا برگزاری انتخابات محلی در بریتانیا زمان باقی مانده است، آژانس اطلاعات این کشور تایید کرده است که واحدهای مخفی تلاش می‌‌کنند جلو تهدیدهای امنیتی خارجی با هدف تاثیرگذاری در نتیجه انتخابات داخلی را بگیرند.

پیشتر گزارش‌هایی از تلاش‌های گروه‌های هکری وابسته به دولت‌های روسیه و ایران برای راه‌اندازی کارزارهای اطلاعات نادرست و تاثیرگذاری در نتایج انتخابات سایر کشورها، از جمله ایالات متحده آمریکا منتشر شده است.

بیشتر از جهان