شرایط دریافت روادید گردشگری عربستان سعودی آسان‌تر شد

تمامی ساکنان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس می‌توانند صرف‌نظر از وضعیت شغلی برای دریافت روادید گردشگری سعودی اقدام کنند

عربستان سعودی تلاش می‌کند تا سال ۲۰۳۰، حدود ۱۰۰ میلیون گردشگر و بازدید‌کننده خارجی داشته باشد - @ExperienceAlUla/Facebook

دولت عربستان سعودی شرایط دریافت روادید گردشگری برای شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را آسان‌تر کرد. این اقدام به‌منظور افزایش شمار گردشگران خارجی و تنوع‌بخشی به اقتصاد این کشور صورت می‌گیرد.

احمد الخطیب، وزیر گردشگری عربستان سعودی، روز پنجشنبه ۹ مارس (۱۸ اسفندماه) در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت از این پس، تمامی شهروندان و ساکنان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس می‌توانند صرف‌نظر از وضعیت شغلی و حرفه‌ای خود، برای دریافت روادید گردشگری عربستان سعودی اقدام کنند.

وزیر گردشگری عربستان سعودی گفت: «ما با گام‌هایی روشن و ساده، از تمامی ساکنان کشورهای حاشیه خلیج فارس استقبال می‌کنیم. دریافت روادید برای سفر به عربستان، بدون نیاز به حرفه‌‌ای خاص آسان شده است.»

گردشگران می‌توانند برای شرکت در برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، رویدادها، دیدار با خانواده، دوستان، فعالیت‌های تفریحی یا انجام مناسک مذهبی، از روادید گردشگری عربستان سعودی استفاده کنند. این روادید برای تحصیل یا شرکت در مناسک مذهبی «حج تمتع» معتبر نیست، اما برای «حج عمره» اعتبار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت گردشگری عربستان سعودی در شهریورماه امسال نیز اعلام کرد دارندگان روادید شنگن و نیز شهروندان آمریکا و بریتانیا می‌تواند بدون درخواست ویزا، به عربستان سعودی سفر کنند.

دولت عربستان سعودی در بهمن‌ماه گذشته هم اعلام کرد «روادید توقف» مسافرتی جدیدی را ارائه می‌دهد که به گردشگران خارجی اجازه می‌دهد حداکثر به‌مدت چهار روز برای دیدن اماکن گردشگری و مذهبی در این کشور اقامت داشته باشند. درخواست برای این روادید رایگان است و در زمره رواید توقف کوتاه‌مدت (ترانزیت) به‌‌شمار می‌آیند.

عربستان سعودی تلاش می‌کند تا سال ۲۰۳۰، حدود ۱۰۰ میلیون گردشگر و بازدید‌کننده خارجی داشته باشد. تقویت بخش گردشگری در راستای برنامه‌های توسعه‌محور «چشم‌انداز ۲۰۳۰» قرار دارد. 

بیشتر از سفر