سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد دلاری در صنعت گردشگری عربستان سعودی

شرکت سون در دسامبر ۲۰۱۷ به عنوان بخشی از تلاش ریاض برای بومی‌سازی دسترسی به سرگرمی در راستای چشم‌انداز ۲۰۳۰ تشکیل شد

اماکن جدید بیش از ۱۵۰ منطقه تفریحی خواهند بود که به رشد صنعت گردشگری و جذب گردشگر کمک می‌کنند- seven

در ادامه سیاست مقام‌های عربستان سعودی برای تمرکز بر کسب درآمد از گردشگری، شرکت سرمایه گذاری عربستان سعودی «سون» (SEVEN) اعلام کرد برای ساخت مقاصد تفریحی در عربستان سعودی بیش از ۱۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند. شرکت سون این مبلغ را برای ایجاد ۲۱ مقصد سرگرمی در ۱۴ شهر در پادشاهی عربستان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، این شرکت که متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی است، اعلام کرده که اماکن جدید بیش از ۱۵۰ منطقه تفریحی خواهند بود که به رشد صنعت گردشگری و جذب گردشگر کمک می‌کنند. در بیانیه این شرکت آمده است: «این اطلاعیه در ارتباط با تلاش‌هایی است که به دنبال تحکیم موقعیت این بخش به عنوان یک ستون اساسی برای تنوع بخشیدن به منابع درآمد ملی، ایجاد فرصت‌های شغلی و کمک به ارتقای کیفیت زندگی برای شهروندان و ساکنان، علاوه بر حمایت از توانمندسازی شهرهای عربستان سعودی انجام می‌شود تا در میان شهرهای جهان، جایگاه بهتری به دست آوریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش عرب نیوز، عبدالله بن ناصر الداود، رئیس هیئت مدیره شرکت سون، گفت که هدف از ایجاد مناطق سرگرمی جدید گسترش تجربیات بازدیدکنندگان و ایجاد مشارکت با رهبران کلیدی سرگرمی جهانی است. او گفت: «ما معتقدیم با توجه به اینکه این امر موتوری قدرتمند برای بسیاری از بخش‌های اقتصادی دیگر است، بخش سرگرمی در کشور سرشار از فرصت‌ها و نقش آن در اقتصاد محلی در حال رشد است و پایه‌ای محکم برای ایجاد شغل به شمار می‌رود.»

این شرکت پیش از این با یک سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰۰ میلیون دلاری، ساخت‌وساز یکی از مقاصد تفریحی خود در منطقه «الحمره» در ریاض را آغاز کرده بود. این پروژه شامل چرخ‌وفلک تفریحی، منطقه موج سواری و تفریحات هوایی است. بر اساس بیانیه شرکت، انتظار می‌رود این منطقه سالانه شش میلیون بازدیدکننده جذب کند.

شرکت سون در دسامبر ۲۰۱۷ به عنوان بخشی از تلاش ریاض برای بومی‌سازی دسترسی به سرگرمی در راستای چشم‌انداز ۲۰۳۰ تشکیل شد. این شرکت قصد دارد بیش از ۲۰ مجتمع تفریحی، ۵۰ سینما و دو پارک موضوعی در عربستان سعودی ایجاد کند.

برنامه‌های دیگر شرکت سون عبارت‌اند از پروژه‌هایی در دمام، جده، مکه، ابحر و ریاض. مجموعه تفریحی آن‌ها در ابها هم مساحتی بالغ بر ۷۰ هزار مترمربع خواهد داشت.

بیشتر از سفر