ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، از سمت خود کناره‌گیری کرد

پرایس از آغاز دولت جو بایدن سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده بوده است

پرایس قرار است از این پس مستقیما با وزیر خارجه آمریکا همکاری کندــ AFP

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، از سمت خود به عنوان چهره روزمره سیاست خارجی ایالات متحده، کناره‌گیری کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که پرایس از اواخر این ماه دیگر در سمت قبلی خود نخواهد بود و قرار است مستقیم با وزیر خارجه کار کند. تا زمان تعیین جانشین ند پرایس، معاون او، ودانت پاتل، این سمت را به عهده خواهد داشت.

بلینکن افزود: «ند پرایس برای مردم آمریکا و سراسر جهان چهره و صدای سیاست خارجی ایالات متحده بود. او رفتاری حرفه‌ای و صداقتی فوق‌العاده از خود نشان داد.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد: «پرایس تلاش کرد به دفاع از آزادی مطبوعات در سراسر جهان کمک کند، آن را ارتقا دهد و شفافیتی را که موردانتظار است از خود نشان دهد. فعالیت‌های او پس از دوران خدمتش نیز برای جامعه سودآور خواهد بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پرایس ۴۰ ساله که از ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱، زمان آغاز به کار دولت جو بایدن، فعالیت خود را به عنوان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آغاز کرد، از جمله کسانی است که طولانی‌ترین زمان حضور در این سمت را به نام خود ثبت کرده است.

پرایس فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه هاروارد است. او در اوایل دوران فعالیت حرفه‌ای خود، به‌عنوان یک تحلیلگر اطلاعاتی کار می‌کرد. این کارمند سیا و شورای امنیت ملی در دوران اوباما، فوریه ۲۰۱۷ از دولت استعفا کرد و گفت که به دلیل انتقاد از جامعه اطلاعاتی نمی‌تواند با وجدان راحت به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا، خدمت کند.

ند پرایس در کتاب «بال غربی‌ها: داستان‌هایی از تعقیب‌کنندگان رویا، سازندگان تغییر و آفرینندگان امید در داخل کاخ سفید اوباما»  تجربیات خود در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما را شرح می‌دهد.

بیشتر از جهان