سارا فرگوسن: بودن در خانواده سلطنتی را دوست دارم

دوشس در سال ۱۹۸۶ با دوک یورک ازدواج کرد و به خانواده سلطنتی وارد شد، سپس از او طلاق گرفت

فرگوسن: رویای هر دختر کوچک این است که شاهدخت باشد و من شاهدخت بودم - AFP

سارا فرگوسن درباره ازدواج با خانواده سلطنتی و اینکه چقدر «شاهدخت» بودن را «دوست داشته»، نظر داده است.

او که ۶۳ سال دارد، در مصاحبه اخیرش با تلگراف، در مورد رابطه خود با همسر سابقش، شاهزاده اندرو، به‌صراحت صحبت کرد. زندگی مشترک آن‌ها از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۶ ادامه داشت. به گفته دوشس یورک، او با این ازدواج این فرصت را داشت که رویاهای دوران کودکی‌اش برای «شاهدخت» بودن را برآورده کند.

فرگوسن یادآوری کرد: «به یاد داشته باشید که رویای هر دختر کوچک این است که شاهدخت باشد و من شاهدخت بودم و از هر دقیقه آن لذت می‌بردم.»

از این نویسنده که از همسر سابقش دو دختر، شاهدخت یوژنی و شاهدخت بئاتریس، دارد، در مورد مصاحبه او در سال ۱۹۹۶ با اپرا وینفری پرسیده شد. او آن موقع گفته بود که زندگی سلطنتی «افسانه‌‌ای نیست». در پاسخ، دوشس توضیح داد که چرا چنین احساسی داشت و چگونه دیدگاه او تحت تاثیر الیزابت دوم، ملکه فقید که در سپتامبر درگذشت، قرار گرفته بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او توضیح داد: «موضوع این است که من افتخار بزرگی داشتم که عروس ملکه باشم. از این رو نمی‌توانستم از این مسئله چشم‌پوشی کنم که هر ثانیه یک منحنی یادگیری عالی است.»

سپس از او پرسیده شد که در مورد وظایف خاص خود مانند لباس پوشیدن برای مراسم سلطنتی و شرکت در مراسم چه احساسی داشت. در پاسخ، فرگوسن گفت که او هر دو این‌ها را «دوست داشته است».

او گفت: «ببین، وقتی آرزوی هر دختر کوچکی این است که شاهدخت باشد، پس وظیفه تو این است که به آن رویا ادامه دهی. از این رو من هرگز نمی‌خواهم آن را از دست بدهم.»

فرگوسن در ادامه، با واژه‌هایی مثبت درباره خانواده سلطنتی و روش‌های ادای احترام به مادرشوهر سابقش که فرگوسن مراقبت از سگ‌هایش را پذیرفت، صحبت کرد.

او گفت: «حمایت از میراث علیاحضرت بسیار مهم است. اگرچه من دیگر عضوی از خانواده سلطنتی نیستم، اما ارزش‌های من همان چیزی است که فکر می‌کنم درست است‌ــ و این همان چیزی است که آن‌ها از آن حمایت می‌کنند.»

به گفته دوشس، او این ارزش‌ها را به دخترانش نیز منتقل می‌کند، فرگوسن در ادامه به این خبرگزاری گفت او همیشه به یوژنی و بئاتریس می‌گوید: «حتی وقتی از در ورودی خانه خود بیرون می‌روید، همیشه لبخند بزنید. همه این‌ها را حفظ کنید. هیچ کس دوست ندارد یک شاهدخت بداخلاق ببیند.»

دوشس در طول مصاحبه، در مورد جدایی دوستانه خود از [عضو] خانواده سلطنتی رسواشده و وضعیت فعلی‌شان هم صحبت کرد.

او در مورد دوک یورک گفت: «به نظرم ما درک متقابل شگفت‌انگیزی از یکدیگر داریم. ما همیشه همین‌طور بودیم. همچنین هر دو ما از مقابله کردن متنفریم.»

او پس از اذعان به اینکه وقتی همسر سابقش «زمان سختی را می‌گذراند»، او می‌توانست سراغ ملکه برود، در مورد اهمیت «درک کردن» و اینکه چگونه می‌توان آن را در مورد همسر سابقش به کار برد، هم بحث کرد.

او گفت: «این کار هم می‌تواند کسی را بسازد، هم او را خرد کند و من با یک نفر زندگی می‌کنم‌ــ دست‌کم وقتی که در انگلستان‌ام و به اندازه کافی خوش شانس‌ام که در لژ سلطنتی مهمان باشم‌ــ و می‌بینم که این ادراک چه بلایی بر سر این مرد بسیار مهربان آورده است. این را کاملا جدی می‌گویم.»

او در مورد حمایت مداوم خود از اندرو صحبت کرد. دوشس فاش کرد که ملکه «خیلی خیالش راحت شد» وقتی او کمک کرد از رسوایی جنسی شاهزاده اندرو عبور کنند.

اندرو در ماه مه ۲۰۲۰ به دلیل ارتباطش با فردی بچه‌باز، جفری اپستین، از وظایف سلطنتی‌اش کناره‌گیری کرد. او سال گذشته با ویرجینیا گیفر به توافق رسید. او اندرو را به آزار جنسی در زمانی که زیر سن قانونی قرار داشت، متهم کرده بود. اندرو بارها این اتهام‌ها را رد کرده است.

این اولین بار نیست که فرگوسن در مورد روابط خود با خانواده سلطنتی و به‌ویژه ملکه صحبت می‌کند. او در مصاحبه‌ای با مجله پیپل (People) در اوایل این هفته، توضیح داد که ملکه چقدر «دلسوزی» می‌کرد و ملکه فقید چگونه در «آرامش دادن به دیگران آن‌قدر محشر بود».

نویسنده کتاب «خیره‌کننده‌ترین بانو» (A Most Intriguing Lady) توضیح داد: «او نسبت به هر کس که تا به حال دیده‌ام، بی‌نظیرترین ایمان را داشت. او صرفا می‌دانست چه باید بکند. می‌دانست که چگونه به مردم احساس خوبی بدهد. هرگز آن را در مورد خودش قبول نداشت. این در مورد سلطنت است، در مورد ایجاد احساس خوب در افراد. او بت تمام‌عیار من بود.»

© The Independent

بیشتر از زندگی