وزیر دفاع آمریکا با دستورکار ایران، عازم اسرائیل و برخی از کشورهای منطقه است

برآورد می‌شود در حال حاضر، حدود ۳۰ هزار نیروی آمریکایی، در چندین پایگاه نظامی منطقه حضور دارند

سفر وزیر دفاع آمریکا به منطقه، در میانه برگزاری رزمایش دریایی ایالات متحده و ۵۰ کشور دیگر انجام می‌شود - Kenzo TRIBOUILLARD / AFP

در میانه نگرانی‌های جهانی و منطقه‌ای از توسعه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، یک مقام ارشد پنتاگون تایید کرد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، برای انجام مجموعه‌ای از دیدارها با مقام‌های ارشد نظامی و دولتی منطقه عازم اسرائيل، مصر و اردن خواهد شد.

بر اساس برخی از گزارش‌ها، وزیر دفاع آمریکا در سفر خود به منطقه، در عراق نیز توقف خواهد داشت، جایی که نیروهای وابسته به حکومت ایران نفوذ زیادی دارند و سربازهای آمریکایی به‌طور رسمی در پایان سال ۲۰۲۱ از آنجا خارج شدند.

با این حال، نیروهای نظامی آمریکا همچنان به‌دعوت دولت عراق، در برخی از «ماموریت‌های مشاوره‌ای» در این کشور حضور دارند.

برآورد می‌شود در حال حاضر، حدود ۳۰ هزار نیروی آمریکایی، در چندین پایگاه نظامی منطقه حضور دارند.

روز جمعه نیز مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، در سفری از پیش اعلام‌نشده با مقام‌های ارشد نظامی اسرائیل، از جمله وزیر دفاع و شماری از فرماندهان ارشد ارتش، در تل‌آویو دیدار و گفت‌‌‌وگو داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گزارش‌ها، توسعه برنامه هسته‌ای حکومت ایران و تهدیدهای منطقه‌ای جمهوری اسلامی، محور گفت‌‌وگوهای وزیر دفاع آمریکا با مقام‌های ارشد نظامی-دولتی برخی از کشورهای منطقه است.

وب‌سایت خبری العربیه روز شنبه چهارم مارس (۱۳ اسفند)، در گزارشی درباره سفر وزیر دفاع آمریکا به منطقه نوشت: «تشدید غنی‌سازی اورانیوم در سطح نزدیک به کاربرد نظامی، حمایت مستمر حکومت ایران از گروه‌های تروریستی منطقه و تامین پهپادهای نظامی برای ارتش روسیه، در جنگ اوکراین، از مهم‌ترین مسائلی است که دولت آمریکا و متحدانش در برابر حکومت ایران پیش روی دارند.»

سفر وزیر دفاع آمریکا به منطقه، در میانه برگزاری رزمایش بزرگ دریایی ایالات متحده به‌همراه نیروهای نظامی ۵۰ کشور دیگر از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر، بحرین، قطر، کانادا و هلند در آب‌های منطقه انجام می‌‌شود.

بیشتر از جهان