وزیر دفاع اسرائیل به آمریکا: عملیات‌ها را افزایش دهید تا ایران هسته‌ای نشود

دولت نتانیاهو در هفته‌های گذشته جلساتی با موضوع حمله‌های احتمالی به ایران داشته است

ABIR SULTAN / POOL / AFP

دفتر یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، روز شنبه گزارشی در مورد گفت‌وگوی تلفنی که روز جمعه بین او و همتای آمریکایی‌اش، لوید آستین، انجام شد، منتشر کرد. به گفته وزارت دفاع اسرائیل، گالانت از آستین خواست عملیات‌ها را افزایش دهند تا جلو ایران هسته‌ای گرفته شود.

در این گزارش آمده است: «دو وزیر در مورد تحولات امنیتی در خاورمیانه گفت‌وگو کردند، از جمله مسئله هسته‌ای ایران و رویدادهای کنونی در ارتباط با فلسطین.»

به گزارش پنتاگون، آستین از گالانت خواسته تنش‌ها با فلسطینی‌ها را در کرانه غربی کاهش دهد. این در پی آن است که اسرائیل این هفته عملیاتی مرگبار در شهر نابلس انجام داد که طی آن، شماری از پیکارجویان و شهروندان غیرنظامی فلسطینی کشته شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دفتر گالانت گفت او به آستین در مورد یورش نابلس گزارش داده و گفته است ارتش «واحدی تروریستی را منهدم کرد که دست به تیراندازی در اسرائیل زده بود و در تدارک حمله‌های بعدی بود».

به گفته اسرائیلی‌ها، آستین و گالانت در ضمن در رابطه با تلاش‌های مشترک دو کشور برای آرام کردن منطقه در آستانه فصل تعطیلات صحبت کردند. عید پسح یهودیان و ماه رمضانِ مسلمانان معمولا زمان درگیری در اورشلیم (بیت‌المقدس) و سایر نقاط اسرائیل و فلسطین است. گالانت بر «ضرورت ادامه مبارزه بی‌امان علیه گروه‌های تروریستی» تاکید کرد.

در ارتباط با موضوع ایران، گالانت به آستین گفت که کشورش «از تداوم غنی‌سازی اورانیوم بسیار نگران است… و بر نیاز به جلوگیری از دستیابی ایران به ظرفیت هسته‌ای و تعهد به این امر تاکید کرد.»

به گفته وزارت دفاع اسرائیل، آستین قرار است ماه آینده به اسرائیل سفر کند.