فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا: فعالیت‌ بدخواهانه ایران افزایش یافته است

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به نیمی از اهداف خود برای استقرار دست‌کم ۱۰۰ پهپاد و به‌کارگیری بیشتر از هوش مصنوعی دست یافته است

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین مستقر است-YASSER AL-ZAYYAT / AFP

برد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه گفت که در طی دو سالی که او به این سمت منصوب شده است «فعالیت‌های بدخواهانه» حکومت ایران افزایش یافته است.

به‌گفته این مقام ارشد نظامی آمریکا، هم‌زمان با ادامه تنش‌های هسته‌ای، حمله‌های حکومت ایران در آبراه‌های منطقه افزایش یافته است و این فعالیت‌های بدخواهانه توجه همگان را جلب کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه ۲۱ فوریه (دوم اسفندماه) در گزارشی به‌نقل از فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا نوشت: هرچند نیروهای آمریکایی و متحدانش توانسته‌اند چند بار، محموله‌های تسلیحاتی حکومت ایران را توقیف کنند، اما هم‌زمان حکومت ایران موفق شده است با استفاده از توان پهپادی امنیت کشتی‌رانی تجاری در آبراه‌های خاورمیانه را به‌خطر بیندازد و به شناورها حمله کند.

به‌گزارش آسوشیتدپرس، در حدود ۲۰ درصد از کل نفت صادراتی جهان از تنگه هرمز، در جنوب ایران عبور می کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تامین امنیت کشتی‌رانی تنگه هرمز و سایر آبراه‌های مهم بین‌المللی منطقه، از جمله کانال سوئز، میان دریای سرخ و مدیترانه و نیز تنگه باب المندب، میان دریای عدن و دریای سرخ، در سواحل جنوبی یمن، در حوزه ماموریت ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا است.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین مستقر است و تلاش می‌کند با همکاری با کشورهای منطقه حوزه فعالیت خود را گسترده‌تر کند و بیشتر از گذشته از فناوری‌های نظامی نوین استفاده کند.

آسوشیتدپرس نوشت: انتظار می‌رود تا پایان دوران ماموریت کوپر، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به‌طور گسترده‌تری از پهپاد و فناوری هوش مصنوعی برای ردیابی تهدیدها و تامین امنیت آبراه‌های منطقه استفاد کند.

به‌گفته برد کوپر، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در حال حاضر به نیمی از اهداف تعیین شده خود برای استقرار دست‌کم ۱۰۰ فروند هواپیمای بدون سرنشین، شامل شناور یا زیردریایی دست یافته است.

انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی، ماموریت کوپر به‌اتمام برسد و بعد از او دریالار جورج ویکاف، فرماندهی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین را برعهده بگیرد.

بیشتر از جهان