حمله به یک کشتی در دریای عرب

گفته شد که حمله اخیر، به منظور دزدی دریایی نبوده است

یک کشتی در دریای عرب مورد حمله قرار گرفته است- Navy Office of Information / AFP

گروه عملیات تجارت دریایی بریتانیا در مورد کشتی که در دریای عرب در نزدیکی عمان مورد حمله قرار گرفته است، جزئیاتی را منتشر کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، در بیانیه کوتاه آمده است که تحقیقات در مورد این حادثه که اواخر پنجشنبه شب، در شمال شرقی جزیره ماسیرای عمان اتفاق افتاده است، در حال انجام است. محل این حادثه، بیش از ۳۰۰ کیلومتر (۱۸۵ مایل) با جنوب شرقی مسقط پایتخت عمان، فاصله دارد.

با این حال در این بیانیه جزئیات بیشتری منتشر نشد است. از طرف دیگر گفته شد که حمله اخیر، به منظور دزدی دریایی نبوده است.

در اوایل روز پنجشنبه، گروه نظامی بریتانیا گفته بود که در حال بررسی یک حادثه غیر قابل توضیح دیگر در همان منطقه است، اما توضیح بیشتری در این زمینه نداد.

عمان بلافاصله حمله را تایید نکرد و مقامات به درخواست‌ها برای اظهار نظر، پاسخ ندادند. ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده که در خاورمیانه گشت می‌زند نیزحاضر به اظهار نظر در این مورد نشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این حادثه در حالی رخ داده است که تنش‌هایی بر سر توافق هسته‌ای ایران و متوقف شدن مذاکرات برای احیای توافق در وین به وجود آمده است. پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا را از توافق در سال ۲۰۱۸ خارج کرد، یک سری حملات به کشتی‌ها در منطقه انجام شده است که احتمال می‌رود تهران و گروه‌های نیابتی مورد حمایت جمهوری اسلامی پشت آنها باشند.

چندی پیش نیز، یک کشتی تجاری خودروبر به نام «هلیوس‌ری» که بندر دمام را ترک کرده و به سمت سنگاپور در حرکت بود، در آب‌های دریای عمان مورد حمله قرار گرفت.

دریای عمان از سال ۲۰۱۹ و افزایش تنش بین ایران و آمریکا، پس از خروج واشینگتن از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ و اعمال تحریم‌ها علیه تهران، شاهد رشته انفجارهایی بوده است که نیروی دریایی ایالات متحده و اسرائیل، ایران را مسئول آنها می‌دانند.

اگرچه تهران اتهام دخالت در این حوادث را رد می‌کند.

بیشتر از جهان