راکول ولش، مدل و هنرپیشه آمریکایی، درگذشت

راکول ولش، هنرپیشه و مدل هالیوود بود که به عنوان نماد سکس در قرن بیستم شناخته می‌شد

ولش کار خود را با مدلینگ آغاز کرد و به‌دلیل ظاهر خیره‌کننده و حضور فعالش، به‌سرعت مورد توجه قرار گرفت-Chelsea Lauren/Getty Images via AFP

راکول ولش، هنرپیشه و مدل هالیوود که نماد سکس در قرن بیستم بود، در ۸۲ سالگی درگذشت.

نشریه تی‌ام‌زد به نقل از خانواده راکول نوشت او صبح ۱۵ فوریه، پس از یک دوره کوتاه بیماری، در آرامش درگذشت.

راکول ولش در ۵ سپتامبر ۱۹۴۰ در شیکاگو، از پدر و مادری بولیویایی به دنیا آمد و در سن‌دیگو کالیفرنیا بزرگ شد.
او کار خود را با مدلینگ آغاز کرد و به‌دلیل ظاهر خیره‌کننده و حضور فعالش، به‌سرعت مورد توجه قرار گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


راکول در سال ۱۹۶۶، با بازی موفق در نقش یک زن غارنشین در فیلم «یک میلیون سال قبل از میلاد»، به شهرت جهانی دست یافت و به یکی از محبوب‌ترین بازیگران زن هالیوود تبدیل شد. هرچند او در این فیلم نقش کوتاهی داشت، به‌دلیل پوشیدن لباس دوتکه‌ای از پوست آهو به مدل محبوبی در فرهنگ عامه، و نماد بین‌المللی سکس تبدیل شد.

راکول در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی یکی از محبوب‌ترین ستاره‌های زن سینما بود و برای بازی در فیلم موزیکال کمدی «سه تفنگدار» در سال ۱۹۷۴، جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

ولش در سال ۱۹۹۵، به انتخاب مجله امپایر، در فهرست «۱۰۰ ستاره سکسی تاریخ فیلم» قرار گرفت، و مجله پلی‌بوی رتبه سوم «۱۰۰ ستاره سکسی قرن بیستم» را به او داد.

او در بیش از ۵۰ سال فعالیت حرفه‌ای، در بیش از ۳۰ فیلم و ۵۰ سریال تلویزیونی ظاهر شد. در سال‌های آخر عمرش نیز با راه‌اندازی خط تولید کلاه‌گیس، تجارت فعالی داشت.

راکول در طول زندگی‌اش چهار بار ازدواج کرد که حاصل آن دو فرزند به نام‌های دیمون ولش و تاهنی ولش است. تاهنی، دختر راکول، نیز هنرپیشه است.

بیشتر از زندگی