اتحادیه اروپا در صدد ارائه بسته دهم تحریمی جدید علیه روسیه است

این بسته تحریمی می‌کوشد خلاءهایی را مسدود کند که دور زدن بخش‌هایی از بسته‌های تحریمی قبلی را امکان‌پذیر کرده بود

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه با همکاری نزدیک با متحدان اصلی غربی، مانند ایالات متحده و بریتانیا، طراحی می‌شود -- AFP

اتحادیه ارویا در حال بررسی مجموعه جدیدی از تحریم‌ها به ارزش ۱۱ میلیون یورو علیه روسیه و برخی کشورهای ثالثی است که کالاهای حیاتی برای مسکو فراهم می‌کنند که روسیه از آن‌ها برای تقویت نیروهای خود در میدان نبرد در اوکراین استفاده می‌کند.

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، روز چهارشنبه، ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن)،  گفت بسته تحریمی تحت بررسی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، مشخصا جویای محروم کردن روسیه از تجهیزات نظامی مورد نیازش است.

پیشنهادهای فون‌ درلاین شامل قطعات سلاح‌های الکترونیکی برای تجهیزاتی مانند پهپادها، هلیکوپترها و دوربین‌های حرارتی است. او در اوایل ماه جاری میلادی در نشست سران اتحادیه اروپا و اوکراین به برخی از این اقدامات اشاره کرده بود.

رئیس کمیسیون اروپا گفت: «اگر این پیشنهادها به اتفاق آرا مورد تایید اعضای اتحادیه اروپا قرار گیرد، ما بر اساس آن همه فناوری‌هایی را که در میدان جنگ یافت می‌شوند، ممنوع می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار بود اواخر روز چهارشنبه، آنچه «بسته دهم تحریم‌ها علیه روسیه» نامیده می‌شود، ارزیابی کنند. پیش‌بینی می‌شود که این موضوع در نشست روز دوشنبه وزیران خارجه اتحادیه اروپا، با امید به تایید نهایی در ماه فوریه، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بیست‌وچهارم فوریه، سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین است.

این بسته تحریمی همچنین می‌کوشد خلاهایی را مسدود کند که دور زدن بخش‌هایی از بسته‌های تحریمی قبلی را امکان‌پذیر کرده بود، و الیگارش‌هایی را هدف می‌گیرد که می‌کوشند این تحریم‌ها را دور بزنند.

جوزپ بورل، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا، نیز گفت این اتحادیه در پی هدف قرار دادن ۱۰۰ فرد و نهاد دیگر، از جمله افرادی است که در آدم‌ربایی و بردن کودکان اوکراینی به روسیه دست دارند.

تحریم‌های اتحادیه اروپا با همکاری نزدیک با متحدان اصلی غربی، مانند ایالات متحده و بریتانیا، طراحی می‌شود. متحدان اتحادیه اروپا معمولا بسته‌های مشابهی را در بازه زمانی بسیار کوتاهی تصویب می‌کنند.

گفتنی است که در پیشنهادهایی که روز دوشنبه آینده در اتحادیه اروپا بررسی می‌شود، تحریم هفت نهاد ایرانی نیز برای جلوگیری از استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی، مطرح خواهد شد.

بیشتر از جهان