سوئیس هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه را اجرا می‌کند

اتحادیه اروپا هشتمین بسته تحریمی خود علیه روسیه را در ماه اکتبر اعلام کرد

کمیسیون اروپا در اکتبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که این تحریم‌ها باعث می‌شود که روسیه از کسب میلیاردها یورو محروم شود- FRANÇOIS WALSCHAERTS / POOL / AFP

دولت سوئیس روز چهارشنبه، ۲۳ نوامبر ۲۰۲۲، اعلام کرد، در راستای هشتمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، سوئیس نیز تحریم‌های بیشتری را علیه این کشور اعمال خواهد کرد؛ تحریم‌هایی، که به‌ گفته خبرگزاری رویترز، در آخرین ساعات روز چهارشنبه به اجرا در خواهند آمد.

اتحادیه اروپا هشتمین بسته تحریمی خود علیه روسیه را در ۵ اکتبر سال جاری وضع کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی کمیسیون اروپا، که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا به‌حساب می‌آید، هشتمین دور تحریم‌ها علیه روسیه «اقلامی» را هدف قرار داده است که می‌توانند به «پیشرفت نظامی و فناوری» روسیه کمک کنند یا بخش‌های «دفاعی و امنیتی» این کشور را توسعه بخشند.

کمیسیون اروپا همچنین در همان زمان اعلام کرد هشتمین دور تحریم‌هایش علیه روسیه، باعث می‌شود تا این کشور از به‌دست آوردن میلیاردها یورو محروم شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که هشتمین بسته تحریم‌هایش مشمول سه حوزه می‌شود: صنایع فولاد و چوب، کالاهای مربوط به صنعت حمل‌ونقل هوایی روسیه و همچنین ممنوعیت صادرات برخی تولیدات شیمیایی، که به‌ادعای مقام‌های اتحادیه اروپا، جز استفاده برای «مجازات اعدام یا اعمال شکنجه» کاربرد عملی دیگری ندارند.

این دور از تحریم‌های اتحادیه اروپا گروهی از هیئت حاکمه روسیه، از جمله مقام‌های وزارت دفاع و افرادی که در همه‌پرسی‌های انجام شده به‌منظور الصاق بخش‌هایی از خاک اوکراین به روسیه مشارکت داشتند، را هدف قرار داده بود.

به‌گفته اتحادیه اروپا هشتمین دور تحریم‌ها پس از آن طراحی، وضع و اجرا شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، نه تنها بخش‌هایی از خاک اوکراین را به روسیه الصاق کرد، بلکه در چند سخنرانی‌اش، به‌صورت تلویحی تهدید کرد اگر لازم بداند از بمب اتم و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی نیز در جنگ اوکراین استفاده خواهد کرد.

با این اوصاف وضع این گروه از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه همراهی کامل تمام کشورهای اروپایی، از جمله سوئیس را در پی نداشت. این گروه از کشورها بر این باور بودند که بخش‌هایی از بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه، افزایش قیمت گاز را در پی خواهد داشت و این امر تامین منابع انرژی را برای آنها سخت‌تر می‌کند.

بیشتر از جهان