سلمان رشدی شش ماه پس از سوءقصد، پانزدهمین رمان خود را منتشر کرد

نویسنده کتاب آیات شیطانی درست پیش از حمله، رمان «شهر پیروزی» را به پایان رسانده بود

«شهر پیروزی» پانزدهمین رمان این نویسنده هندی‌تبار است  - AFP / AMAZON

سلمان رشدی تنها شش ماه پس از سوءقصد نافرجام به جانش، تازه‌ترین رمان خود را منتشر کرد.

رمان جدید این نویسنده بریتانیایی «شهر پیروزی» نام دارد و داستان زنی را روایت می‌کند که قرن چهاردهم و در «دوران سیاه اروپا»، در جهانی کاملا مردسالار بنیان‌گذار شهری جدید می‌شود.

رشدی شش ماه پیش در نیویورک هدف حمله یک اسلامگرای افراطی قرار گرفت که با چاقو به او ضربات متعددی وارد کرد. رشدی تا مدتی پس از این حمله در بیمارستان بستری بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سلمان رشدی پس از انتشار کتاب مشهورش «آیات شیطانی» در دهه ۸۰ میلادی، از سوی روح‌الله خمینی مرتد شناخته شد. او در حالی که بابت این حکم و احتمال ترور خود، سال‌ها یک زندگی مخفیانه را پیش گرفته بود، به نوعی به نماد آزادی بیان در غرب تبدیل شد.

«شهر پیروزی» پانزدهمین رمان این نویسنده هندی‌تبار است که از سه‌شنبه در بریتانیا و ایالات متحده در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. او به دلیل حمله شش ماه پیش، فعلا قصد ندارد در جلسه حضوری معرفی کتابش شرکت کند.

رشدی پس از حمله ۱۲ اوت ۲۰۲۲ که یک چشمش را از او گرفت و یک دستش را فلج کرد، تاکنون در انظار عمومی ظاهر نشده است. این نویسنده در ۲۰ سال گذشته ساکن نیویورک بوده و قرار است در نشستی با حضور مارگارت آتوود و نیل گیمن، به‌صورت ویدیویی شرکت کند و درباره کتاب خود حرف بزند.

بیشتر از جهان