پیش‌بینی رشد ۱۴۰ میلیارد دلاری اقتصاد دیجیتال امارات متحده عربی تا سال ۲۰۳۱

شرکت‌های نوآفرین اماراتی تنها در سال ۲۰۲۲ بیش از دو میلیارد دلار جذب کردند

دبی قصد دارد پایتخت بعدی اقتصاد دیجیتال جهان شودــ AFP

اتاق اقتصاد دیجیتال دبی، یکی از سه اتاقی که زیرنظر اتاق‌های دبی فعالیت می‌کند، گزارشی منتشر کرده که در آن جزئیات برنامه‌هایی برای پیشرفت‌ اقتصاد دیجیتال امارات متحده عربی ارائه شده است.

به گزارش العربیه، این گزارش تخمین می‌زند اقتصاد دیجیتال ملی امارات متحده عربی تا سال ۲۰۳۱ بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار رشد خواهد کرد که در مقایسه با رقم ۳۸ میلیارد دلار امروز آن، رقمی بزرگ است.

این مطالعه بر اهمیت همکاری بین ذی‌نفعان مختلف و شرکت‌های نوآفرین (استارت‌آپ‌) دیجیتال برای قرار دادن دبی به عنوان پایتخت بعدی اقتصاد دیجیتال جهان تاکید کرده است.

عمر سلطان العلما، وزیر امور هوش مصنوعی و همچنین رئیس اتاق اقتصاد دیجیتال دبی، در این زمینه گفت که دو برابر شدن سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی امارات از ۹.۷ درصد به بیش از ۲۰ درصد تا سال ۲۰۳۱ نشان‌دهنده تلاش‌های دبی برای تثبیت خود به عنوان یک مرکز فناوری مهم و مقصد جهانی پیشرو برای شرکت‌های دیجیتال است.

العلما تاکید کرد ابتکارهای پیشگام امارات متحده عربی برای ساختن اقتصاد آینده به ایجاد زیرساخت دیجیتال در سطح جهانی و حمایت از شرکت‌های نوآفرین کمک می‌کند.

او افزود:‌ «برنامه‌های راهبردی ما بر دستیابی به اهداف دستور کار اقتصادی دبی به‌ویژه در زمینه ایجاد تحول دیجیتال، توسعه بخش تجاری پایدار و افزودن میانگین ۱۰۰ میلیارد درهم به ارزش اقتصادی در سال به اقتصاد امارات متمرکز خواهد بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس اتاق اقتصاد دیجیتال دبی همچنین تاکید کرد: «افزایش آگاهی جامعه تجاری در مورد چالش‌ها و روندهای آینده و همچنین برجسته کردن اهمیت تحول دیجیتال به عنوان موتور رشد پایدار برای کسب‌وکارها یک اولویت کلیدی است.»

گزارشی که به‌تازگی منتشر شده، چشم‌اندازی از شرکت‌های نوآفرین اقتصاد دیجیتال دبی ارائه می‌دهد و به این می‌پردازد که چرا دبی به پایتخت بعدی اقتصاد دیجیتال جهان تبدیل خواهد شد.

تقریبا ۹۶ درصد از کل سرمایه‌های جمع‌آوری‌شده در امارات از سال ۲۰۱۷ را شرکت‌های نوآفرینی که دفاتر مرکزی آن‌ها در دبی است، گرد آورده‌اند. در سال ۲۰۲۱، شرکت‌های نوآفرین در سراسر امارات متحده عربی ۱.۲ میلیارد دلار جذب کردند که بیشتر آن‌ها به استارت‌آپ‌های مستقر در دبی اختصاص دارد. شرکت‌های نوآفرین اماراتی در سال ۲۰۲۲ بیش از دو میلیارد دلار جذب کردند که بیش از دو برابر ارقام بودجه در سال ۲۰۲۱ است.

این مطالعه در ادامه، برخی برنامه‌ها و راهکارهای آتی اتاق را نشان می‌دهد؛ از جمله جذب ۳۰۰ شرکت‌ نوآفرین دیجیتال در دبی تا پایان سال ۲۰۲۴.

جذب ۱۰۰ متخصص بین‌المللی در فناوری‌های پیشرفته، بهبود قوانین و سیاست‌هایی که از رشد اقتصاد دیجیتال حمایت می‌کنند، سازماندهی کنفرانس بین‌المللی در مورد اقتصاد دیجیتال جدید، ترویج تحول دیجیتال در شرکت‌های ملی و بهبود محیط کسب‌وکار برای جذب شرکت‌های دیجیتال جهانی از دیگر اقدام‌هایی‌اند که در این گزارش به آن‌ها اشاره شده است.

بیشتر از اقتصاد