سفارت آمریکا در آنکارا درباره وقوع حملات تروریستی احتمالی در ترکیه هشدار داد 

در پی گردهمایی‌های مربوط به قرآن‌سوزی در شهرهای اروپایی، این دومین بار در چهار روز گذشته است که آمریکا چنین هشداری را به شهروندانش می‌‌دهد

سفارت آمریکا گفت حملات احتمالی ممکن است در اماکن محل تردد خارجی‌ها رخ دهند- REUTERS/Murad Sezer

سفارت ایالات متحده آمریکا در ترکیه، دوشنبه، ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن)، به شهروندان آمریکایی در ترکیه درباره وقوع حملات احتمالی به کلیساها، کنیسه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک در استانبول هشدار داد و از آنان خواست هوشیار باشند. 

در پی گردهمایی‌های مربوط به قرآن‌سوزی در شهرهای اروپایی، این دومین بار در چهار روز گذشته است که آمریکا چنین هشداری به شهروندانش می‌‌دهد. 

سفارت ایالات متحده در یک هشدار امنیتی به‌روزرسانی شده، اعلام کرد که «حملات تلافی‌جویانه قریب‌الوقوع تروریست‌ها» ممکن است در مناطقی در استانبول که عمدتا محل تردد شهروندان غربی است، به‌ویژه در محله‌های بی‌اوغلو، گالاتا، تکسیم و استقلال، رخ دهد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیانیه سفارت آمریکا افزود که مقام‌های ترکیه در حال بررسی این موضوع‌اند.

روز جمعه، پس از رویدادهای جداگانه‌‌ای در سوئد و هلند که در جریان آن‌ها قرآن، کتاب مقدس مسلمانان، سوزانده شد، چندین سفارت در آنکارا، از جمله سفارتخانه‌های ایالات متحده آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و دانمارک، هشدارهای امنیتی درباره حملات تلافی‌جویانه احتمالی علیه اماکن دیپلماتیک و مذهبی در ترکیه صادر کردند. 

ترکیه نیز روز شنبه به شهروندان خود هشدار داد که درباره «حملات احتمالی اسلام‌هراسانه، بیگانه‌هراسانه و نژادپرستانه» در ایالات متحده و اروپا هوشیار باشند. 

در روزهای گذشته، فعالان راستگرای افراطی در اروپا نسخه‌هایی از قرآن را آتش زدند و گفتند تا هنگامی که ترکیه با عضویت سوئد در ناتو موافقت نکند، این اقدام هر هفته ادامه خواهد یافت. 

بیشتر از جهان