عربستان سعودی به ریاست کمیته میراث جهانی یونسکو انتخاب شد

شاهزاده هیفا بنت عبدالعزیز المگرین، نماینده دائم عربستان سعودی در یونسکو، ریاست کمیته را بر عهده خواهد داشت

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، عربستان سعودی را به ریاست کمیته میراث جهانی این سازمان (یونسکو) انتخاب کرد.

عربستان سعودی همچنین سال جاری میلادی، میزبان چهل‌و‌پنجمین نشست کمیسیون میراث جهانی یونسکو خواهد بود. این نشست بین‌المللی در ریاض برگزاری می‌شود و عربستان سعودی نخستین بار است که میزبانی این کمیسیون را بر عهده دارد.

شبکه خبری العربیه روز پنجشنبه ۲۶ ژانویه (ششم بهمن ماه) در گزارشی نوشت شاهزاده هیفا بنت عبدالعزیز المگرین، نماینده دائم عربستان سعودی در یونسکو، ریاست کمیته را بر عهده خواهد داشت.

نشست کمیته میراث جهانی یونسکو قرار است روزهای ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر (شهریورماه ۱۴۰۲) برگزار شود.

هیئت دائمی نمایندگی عربستان سعودی در یونسکو، ضمن استقبال از این تصمیم یونسکو، برگزاری این نشست را فرصتی برای عربستان سعودی برای معرفی و ارتقا تلاش‌های این کشور در راستای حفاظت و ترویج میراث فرهنگی توصیف کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شبکه خبری العربیه در بخش دیگری از گزارش خود، به‌نقل از شاهزاده هیفا بنت عبدالعزیز نوشت این تصمیم سازمان یونسکو، نقطه عطف مهمی در جایگاه عربستان سعودی به‌منظور حمایت و تقویت میراث مشترک انسان‌ها است.

به‌نوشته العربیه، تلاش‌های دولت عربستان سعودی برای رسیدن به چنین جایگاهی، مدیون حمایت‌های ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی و شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور است.

کمیته میراث جهانی یونسکو، از مهم‌ترین ارکان سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد به‌شمار می‌رود. این کمیته، متشکل از نمایندگان ۲۱ کشور است که مجمع عمومی سازمان ملل آن‌ها را انتخاب و معرفی می‌کند.

کمیته میراث جهانی یونسکو، عهده‌دار بررسی و تصمیم‌گیری درباره پیشنهادهای کشورهای مختلف برای ثبت مکان‌های است که می‌تواند در فهرست میراث مشترک انسان‌ها قرار گیرند.

عربستان سعودی در سال‌های گذشته، در چارچوب برنامه توسعه‌محور «چشم‌انداز ۲۰۳۰»، تلاش زیادی کرده است تا در اقتصاد خود تنوع ایجاد کند. بخش گردشگری و توجه به میراث فرهنگی-باستانی عربستان سعودی، از جمله طرح‌هایی است که در چارچوب این برنامه دنبال می‌شود.

بیشتر از جهان