حاضران و غایبان در مهمانی سال نو دونالد و ملانیا ترامپ

رودی جولیانی از جمله چهره‌های حاضر در مهمانی بود اما دونالد جونیور و ایوانکا در مهمانی دیده نشدند

مهمانی شب سال نو دونالد ترامپ در استراحتگاه مارالاگو با حضور ترکیبی از مشاوران و حامیان برگزار شد که رودی جولیانی، مایک لیندل، تولیدکننده بالش، و دیک موریس، کارشناس نظرسنجی، در صدر فهرست مهمانان بودند.

اریک، پسر دوم ترامپ، و لارا، همسرش، از جمله صدها نفری بودند که در این مراسم حضور یافتند. با این حال، ظاهرا دو تن از فرزندان رئیس‌ جمهوری سابق که بخش مهمی از تلاش‌های سیاسی ترامپ بوده‌اند، از حضور در این مهمانی صرفنظر کرده‌اند.

به گزارش پالم‌بیچ پست، شنبه‌شب کسی دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد، و ایوانکا ترامپ، دختر چهل و پنجمین رئیس‌ جمهوری آمریکا، را در استراحتگاه فلوریدا ندید.

ترامپ جونیور و خواهرش، که پیش از این در سمت مشاور کاخ سفید به پدرش خدمت می‌کرد، اعلام نامزدی نوامبر رئیس‌ جمهوری سابق را برای ریاست‌ جمهوری در سال ۲۰۲۴، نیز نادیده گرفتند. خانم ترامپ گفت که در مراسم اعلام کارزار انتخاباتی حضور نداشت، چون نمی‌خواهد «در سیاست دخالت کند».

او به خبر‌نگاران گفت: «پدرم را خیلی دوست دارم. این بار ترجیح می‌دهم فرزندان کوچکم و زندگی خصوصی خود را که به منزله خانواده می‌سازیم، در اولویت قرار دهم.»

در همین حال، جولیانی، شهردار سابق نیویورک که مشاور حقوقی ترامپ شد، ویدیویی از این مهمانی منتشر کرد که در آن دیده می‌شود که به او خوش می‌گذرد. او درباره این ویدیو نوشت:«سال نو ۲۰۲۳ مارالاگو، مستقیم به سمت ۲۰۲۴.»

او نمای داخلی این مهمانی رسمی را نشان داد و همزمان، صدای اجرای یک گروه موسیقی که ترانه «بی‌پایبند» (Footloose) را می‌نواخت، بر پیام او چیره شد.

ترامپ پیش از ورود به سالن رقص گفت که امیدوار است جنگ روسیه و اوکراین «خیلی سریع سروسامان بگیرد». او افزود که کارزار انتخاباتی‌اش با ورود به سال ۲۰۲۳  اوج خواهد گرفت و ارقام نظرسنجی «فوق‌العاده» می‌نماید.

او با بیان اینکه «به مرز مستحکم نیاز داریم و همین حالا نیازش داریم»، افزود: «اقتصاد را نیز باید نجات دهیم... تورم دارد کشورمان را نابود می‌کند.»

ران فیلیپ‌کووسکی، در توییتی نوشت:‌ «ترامپ رسما وارد میهمانی شب سال نو در مارالاگو می‌شود.»

ترامپ خطاب به حاضران گفت: «شاهد جنگ افروزی‌ایم، مدام می‌بینیم که درباره سلاح‌های هسته‌ای سخن گفته می‌شود، شاهدیم که تورم به بالاترین حد رسیده است. تمام این چیزهایی که شاهد آنیم هیچ ضرورتی ندارد، و دیدنشان بسیار غم‌انگیز است.»

او با اشاره به تاثیر طوفان زمستانی الیوت که دست‌کم ۴۰ نفر را در بوفالو نیویورک از بین برد، گفت:«حالا فرودگاه‌هایی داریم که مردم نمی‌توانند از آن پرواز کنند.»

این رویداد پس از اینکه در جلب توجهات، از جمله از رسانه‌های محافظه‌کارتر، ناکام ماند، مورد تمسخر قرار گرفت.

«مردم از خنده، ترامپ در شب سال نو یک رویداد مطبوعاتی در مارالاگو داشت که هیچ رسانه‌ای حتی فاکس‌نیوز یا نیوزمکس هم آنجا نبود.»

بروکلین‌دد_ دفیانت، ۲ ژانویه ۲۰۲۳

«ترامپ «مهمانی باشکوه» سال نو را در مارالاگو برگزار کرد، اما این مراسم افتضاح بود. او با «دسترسی رسانه‌ای» مطبوعات را به این رویداد دعوت کرد. اما هیچ شبکه خبری کابلی، حتی نیوزمکس، آن را پوشش نداد. تنها «افراد سرشناس» حاضر، رودی جولیانی و آن بالش‌فروش بودند.»

مایک سینگتون، ۲ ژانویه ۲۰۲۳

«وای خدای من- رقت‌انگیز»

جفری ایز ا ووک لفتیست، ۲ ژانویه ۲۰۲۳    

© The Independent

بیشتر از جهان