ترامپ: ماسک دوست دارد از توییتر برود

رئیس جمهوری سابق امریکا گفت: این میلیاردر عمدا در نظرسنجی جدید توییتری درباره آینده‌اش بازنده شد

 «به محض اینکه کسی را پیدا کنم که آنقدر احمق باشد که مدیرعاملی را بپذیرد، از این سمت استعفا می‌دهم!»-Brendan Smialowski / AFP

دونالد ترامپ ایلان ماسک را به دلیل ترویج ادعاهایی علیه هانتر بایدن، «قهرمان» نامیده است و مدعی است که مدیرعامل توییتر می‌خواهد از این رسانه اجتماعی خارج شود.

رئیس جمهوری سابق در مصاحبه جدیدش گفت که به باور او، این میلیاردر عمدا در نظرسنجی درباره آینده توییتر بازنده شد، زیرا دیگر نمی‌خواهد کار اداره این خرید ۴۴ میلیارد دلاری خود را ادامه دهد.

ترامپ در برنامه «وان آمریکا نیوز» (One America News) که از «چنل ریون» (Chanel Rion)، شبکه تلویزیونی پولی جناح راست افراطی، پخش می‌شود، گفت: «به گمانم می‌خواهد استعفا دهد، فکر می‌کنم این راه خوبی برای کناره‌گیری است، می‌دانید، کافی است در نظرسنجی شکست بخوری و بگویی دارم می‌روم».

و ماسک بالاخره سه‌شنبه شب گفت که قصد دارد از این مقام استعفا دهد.

او توییت کرد: «به محض اینکه کسی را پیدا کنم که آنقدر احمق باشد که مدیرعاملی را بپذیرد، از این سمت استعفا می‌دهم! بعد از آن، فقط مدیر گروه‌های نرم‌افزار و رایانه‌ای خدمات‌دهنده خواهم بود.»

ریون همچنین از ترامپ پرسید که آیا به نظرش علت قهرمان بودن ماسک مجموعه «پرونده‌های توییتر» است، که در آن‌ها ماسک اجازه داده خبرنگاران در تصمیماتی که قبلا در این رسانه اجتماعی گرفته شده، از جمله بستن حساب کاربری ترامپ، کنکاش کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در تازه‌ترین رشته «پرونده‌های توییتر»، ادعای دست داشتن اف‌بی‌آی در تصمیمی مطرح شده که توییتر چند هفته پیش از انتخابات ۲۰۲۰ گرفته است؛ مبنی بر ممانعت از انتشار مطلب نیویورک‌پست که در آن هانتر بایدن و پدرش جو بایدن که آن زمان نامزد ریاست جمهوری بود، به خلافکاری متهم شده بودند. هنوز ثابت نشده  است که این دو در ارتباط با اتهاماتی که به کسب‌و‌کار معاملات هانتر بایدن در اوکراین و چین وارد شده، جرمی مرتکب شده باشند.

طبق ادعای نویسنده‌ای به نام مایکل شلنبرگر که آخرین رشته‌پیام را نوشته است، «یکایک واقعیت‌های» مقاله ۱۴ اکتبر ۲۰۲۰ نیویورک‌پست، «دقیق بود». اما دیگران با بخش‌هایی از این گزارش، از جمله با ادعای جمله آغازین آن مبنی بر اینکه جو بایدن عامل برکناری دادستان اوکراینی مسئول تحقیق درباره بوریسما بود، مخالفت کرده‌اند. بوریسما شرکتی در حوزه انرژی بود که هانتر بایدن عضو هیات‌مدیره آن بود. اما ظاهرا ویکتور شوکین، دادستان مذکور، مسئول تحقیق در مورد بوریسما نبود و در واقع به دلیل کوتاهی در تحقیقات فساد مالی برکنار شد.

«پرونده‌های توییتر: بخش ۷

اف‌بی‌آی و لپ‌تاپ هانتر بایدن

چطور هم بعد و هم *قبل* از آنکه نیویورک‌پست محتویات لپ‌تاپ هانتر باید را در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۰ افشا کند، نهادهای اطلاعاتی و اف‌بی‌آی اطلاعات مبتنی بر واقعیت را در مورد معاملات تجاری خارجی او فاقد اعتبار اعلام کردند.»

مایکل شلنبرگر(@ShellenbergerMD)

۱۹ دسامبر ۲۰۲۲

ترامپ در مورد ماسک گفت: «بله، من می‌گویم قهرمان است و این بخش بزرگی از میراث او است. به نظرم این مهم‌تر از سایر کارهای او است و خیلی مهم است.»

ماسک که در ماه اکتبر مدیرعامل توییتر شده بود، کناره‌گیری خود از این سمت را در توییتر به نظرسنجی گذاشت و اکثریت شرکت‌کنندگان به آن پاسخ مثبت دادند. ماسک پس از شکست در این نظرسنجی، اعلام کرد که چگونگی برگزاری نظرسنجی در توییتر را تغییر خواهد داد تا فقط مشترکان بتوانند رای دهند.

«ترامپ در مصاحبه جدیدی ماسک را بابت انتشار فایل‌های توییتری درباره هانتر «قهرمان» خواند و گفت اگر رسانه‌ها در آن باره گزارش داده بودند، با ۲۰ درصد اختلاف برنده می‌شد. او سپس گفت ماسک می‌دانست شکست می‌خورد، اما چون دوست داشت کناره‌گیری کند، نظرسنجی مدیرعاملی را برگزار کرد.»

ران فیلیپکوفسکی(@RonFilipkowski) 

۲۰ دسامبر ۲۰۲۲

سی‌ان‌بی‌سی ‌‌سه‌شنبه [۲۰ دسامبر -۲۹ آذر] به نقل از منابع ناشناس، گزارش داد که ماسک«فعالانه جویای یافتن» مدیرعامل جدیدی است.

ماسک هم در واکنش به این گزارش دو «ایموجی» گریان و خندان در صفحه خود در توییتر منتشر کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان