دونالد ترامپ: برنده واقعی انتخابات ۲۰۲۰ را اعلام کنید

«تقلبی عظیم از این نوع و چنین گسترده، امکان لغو همه قوانین، مقررات و مواد قانونی را، حتی آن‌هایی که در قانون اساسی درج شده، ایجاد می‌کند»

REUTERS/Octavio Jones

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا، روز شنبه، سوم دسامبر (۱۲ آذر)، در ادامه انکار نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰، خواستار کنار گذاشتن قانون اساسی ایالات متحده آمریکا و لغو انتخابات ریاست‌ جمهوری سال ۲۰۲۰ و بازگشت خود به قدرت شد. 

رئیس جمهوری سابق آمریکا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی خود، «تروت سوشال»، نوشت: «آیا نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را کنار می‌گذارید و برنده واقعی را اعلام می‌‌کنید، یا یک انتخابات جدید برگزار می‌کنید؟ «تقلبی عظیم از این نوع و چنین گسترده، امکان لغو همه قوانین، مقررات و مواد قانونی را، حتی آن‌هایی که در قانون اساسی درج شده، ایجاد می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ همچنین «غول‌های فناوری» (Big Tech) را به همکاری نزدیک با دموکرات‌ها متهم کرد و افزود: «بنیانگذاران بزرگ ما انتخابات تقلبی نمی‌خواستند و [آن را] تحمل‌ نمی‌کردند.»

پست ترامپ پس از انتشار ایمیل‌های داخلی توییتر درباره یک مقاله نیویورک‌پست در مورد محتوای یافت‌شده در لپ‌تاپ هانتر بایدن، پسر جو بایدن، منتشر می‌شود. 

اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید، روز شنبه گفت که اظهارات ترامپ «برای روح ملت ما آزاردهنده است و باید به شکل سراسری محکوم شود.» سخنگوی کاخ سفید همچنین خطاب به ترامپ گفت که نمی‌توان فقط زمان پیروزی، آمریکا را دوست داشت و «قانون اساسی آمریکا یک سند مقدس است که بیش از ۲۰۰ سال آزادی و حاکمیت قانون در کشور بزرگ ما را تضمین کرده است». 

دونالد ترامپ ماه گذشته برای بار سوم نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌ جمهوری سال ۲۰۲۴ اعلام کرد و هنوز رهبر حزب جمهوری‌خواه ایالات متحده محسوب می‌شود.

بیشتر از جهان