تلفات طوفان زمستانی آمریکای شمالی به ۳۴ نفر رسید

دمای هوای برخی مناطق به منفی ۴۰ درجه سانتیگراد کاهش یافت

در حالیکه طوفان زمستانی الیوت همچنان بخش‌های وسیعی از آمریکای شمالی را درمی‌نوردید، میلیون‌ها نفر در سراسر ایالات متحده آمریکا و کانادا، روز کریسمس را به مقابله با یخبندان گذراندند. این طوفان مرگبار بسیاری را در خانه‌های خود بدون برق حبس کرد و هزاران پرواز لغو شد.

برودت در برخی مناطق به منفی ۴۰ درجه سانتیگراد رسید. گستردگی این طوفان تقریبا بی‌سابقه بوده و از «دریاچه‌های بزرگ» تا «ریو گرانده» در امتداد مرز مکزیک ادامه یافته است.

اداره هواشناسی ملی ایالات متحده آمریکا گفت که روز یکشنبه [۲۵ دسامبر -۴ دی] با سقوط شدید دما به پایین‌تر از حد معمول [در گستره‌ای] از شرق کوه‌های راکی تا آپالاچیا، حدود ۶۰ درصد جمعیت این کشور در معرض گونه‌ای توصیه‌ یا هشدار در مورد آب‌و‌هوای زمستانی قرار گرفتند.

طوفان شدید زمستانی – که تاکنون جان دست‌کم ۳۴ نفر را گرفته است – سفرهای هوایی، ریلی و جاده‌ای را در یکی از شلوغ‌ترین زمان‌های سال مختل کرده است.

شاید اوج این ضربه به بوفالو در [ایالت] نیویورک وارد آمده باشد که ساکنان آن زیر نزدیک به چهار فوت (حدود یک متر و ۲۵ سانتیمتر) برف رفتند و درنتیجه قطع برق سراسری در این منطقه، بدون گرما ماندند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مارک پولونکارز، مدیر اجرایی ایری کانتی، گفت تعداد قربانیان این طوفان در منطقه بوفالو در منتهی‌الیه غرب ایالت نیویورک، که کل انباشتگی برف بیش از یک متر بود، به هفت نفر رسیده است.

پولونکارز گفت که برخی از جان‌باختگان را در خودروها و برخی دیگر را زیر توده‌های برف پیدا کرده‌اند، و افزود که ممکن است تعداد تلفات همچنان افزایش یابد.

او روز یکشنبه در توییتر گفت:«این کریسمسی نیست که امید داشتیم [فرا برسد] یا منتظرش بودیم، اما سعی کنید امروز تا حد امکان کریسمس خوبی را سپری کنید. از صمیم قلب به خانواده‌هایی که عزیزشان را از دست داده‌اند، تسلیت می‌گویم.»

کتی هوکول، فرماندار نیویورک، به خبرنگاران گفت که با کاخ سفید در تماس بوده است و دولت بایدن از درخواست این ایالت برای اعلام فاجعه فدرال [وضعیت اضطراری سراسری] حمایت خواهد کرد.

هوکول گفت:«این به نام ویرانگرترین طوفان بوفالو [در تاریخ] ثبت می‌شود. [این بدترین طوفان] دورانی طولانی [است] که هنوز در میانه آنیم.»

داده‌های «فلایت‌اور» (Flightaware) نشان داد که در ۲۴ دسامبر بیش از دو هزار و ۸۰۰ پرواز لغو شد و شش هزار و ۵۰۰ پرواز دیگر نیز به تعویق افتاد.

سپیدگرفتگی ناشی از کولاک باعث تصادف ۴۶ خودرو بزرگ در اوهایو ترن‌پایک شد و چهار کشته بر جای گذاشت.

خدمات [اتوبوس‌رانی] گریهوند و [قطار مسافربری] امترک نیز به دلیل طوفان دچار اختلال شد. به گزارش سی‌ان‌ان، گریهوند در روزهای شنبه و یکشنبه [۲۴ و ۲۵ دسامبر] به دلیل شرایط «آب‌و‌هوای زمستانی» خدمات سرویس‌ اتوبوس‌های‌ خود را در مناطق معینی لغو کرد.

امترک نیز گزارش داد که برخی از مسیرهای قطارش را در روزهای کریسمس لغو می‌کند، و گفت که مشتریانی که سفرشان لغو شده است، می‌توانند روز دیگری بدون مشکل از قطار دیگری استفاده کنند.

در زمینه حمل‌و‌نقل نیز فعالیت شرکت‌های یوپی‌اس (UPS)، فدکس (FedEx) و یواس‌پی‌اس (USPS) در اثر طوفان مختل شده است. یوپی‌اس فهرستی از کدهای پستی را که اختلال خدمات ترابری در آن‌ها محتمل بود، تهیه کرد و گفت که «احتمال دارد برخی از خدمات بارگیری و تحویل کالا مختل شود.»

فدکس در بیانیه‌ای گفت که این شرکت در دو مرکز پردازش خود دچار «اختلال اساسی» شده است و یادآور شد که «تمامی جایگاه‌های فدکس‌اکسپرس درگیر طوفان شده‌اند و می‌توان پیش‌بینی کرد که ترابری بسته‌هایی در سراسر ایالات متحده که قرار بود تا دوشنبه ۲۶ دسامبر تحویل داده شوند، با تاخیر انجام می‌گیرد.»

یواس‌پی‌اس اعلام کرد که ۸۹ دفتر پست را تعطیل کرده است، و حتی غول ترابری، آمازون، نیز گفت که مجبور شده است برخی از پایگاه‌های خود را «موقتا تعطیل» کند.

© The Independent

بیشتر از جهان