برف و طوفان در آمریکا؛ هزاران پرواز و سفر جاده‌ای لغو شدند

اکنون ۴۵ ایالت تحت هشدار زمستانی برای برف، باد، سرمای شدید و سیل قرار گرفته‌اند

روز شنبه ۲۴ دسامبر (سوم دی)، در شرایطی که بسیاری از شهروندان آمریکا می‌خواستند عازم تعطیلات کریسمس شوند، برف شدید، باران و سرما در برنامه سفر آن‌ها تغییراتی ایجاد کرد.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، وقوع یک توفان زمستانی عظیم و در پی آن کولاک و یخ‌بندان جاده‌ها باعث دردسر شهروندان آمریکا شده است. تاکنون بیش از پنج هزار پرواز داخلی یا پرواز به خارج از ایالات متحده لغو شده‌اند و مسافران سرگردان مانده‌اند. در همین حال، شرکت‌های ارسال محموله مانند فدکس و یوپی‌اس نیز هشدار داده‌اند که ممکن است تحویل هدایای کریسمس به دلیل ایجاد مشکل در حمل‌ونقل، با تاخیر مواجه شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، توفان همچنین باعث شده است که بیش از یک‌ میلیون شهروند در ایالات متحده بدون برق بمانند. اعلام وضعیت اضطراری از داکوتای جنوبی تا نیویورک ادامه دارد و به شهروندان هشدارهای هواشناسی داده می‌شود.

پیش‌بینی‌ها درباره طوفان به‌قدری جدی بود که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه هشدار داد: «این یک هشدار آب و هوایی بسیار مهم است؛ لطفا این طوفان را جدی بگیرید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز جمعه کولاک در ایالت اوهایو سبب شد براثر تصادف و گیر افتادن در جاده یخی، دست‌کم ۴۶ وسیله نقلیه درگیر شوند و چهار نفر جانشان را از دست بدهند. در همین حال، پلیس در نیویورک، ایلینوی و میشیگان نیز از مردم خواست که در شرایط فعلی از سفرهای جاده‌ای پرهیز کنند.

کتی هوچول، فرماندار نیویورک، روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: «هزاران نفر از امدادگران و کارکنان بخش‌های حوادث ویژه در حال کار برای حفظ امنیت شهروندان‌اند، اما باید بدانید که با کاهش دما در سراسر ایالت شرایط ممکن است بدتر شود.» مسئولان در مینه‌سوتا نیز اعلام کردند که بیش از دو هزار مایل (۳۲۱۸ کیلومتر) از بزرگراه‌ها بسته شده است و با توجه به بارش برف سنگین، بهتر است شهروندان از سفر خودداری کنند.

در همین حال گزارش‌ها حاکی است بارش شدید باران که از پنجشنبه‌شب در شمال شرق آغاز شده، سبب شده است جاده‌های ویرجینیا به نیویورک را آب فرابگیرد. بارش شدید باران در نیوانگلند همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که طوفان زمستانی در آخر هفته شدت بگیرد.

اکنون ۴۵ ایالت آمریکا تحت هشدار زمستانی برای برف، باد، سرمای شدید و سیل قرار گرفته‌اند و هشدارهای مربوط به کولاک در هشت ایالت اعمال شده است.

بیشتر از جهان